کد خبر: 336132
تاریخ انتشار: ۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۵
بازدید 158
مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به کرمان آمد

فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری در سفری دو روزه به کرمان با سرپرست و کارکنان کانون استان دیدار داشت و ساماندهی مربیان مراکز را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی که ۲ بهمن ۱۴۰۲ با سرپرست، معاونان، کارشناسان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری شهر کرمان داشت پیرامون مسایل و دغدغه‌های اصلی نیروهای کانون گفتگو کرد و جهت ساماندهی مراکز فرهنگی‌هنری و مربیان کانون استان تصمیم‌گیری‌هایی انجام شد.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به کرمان آمد

بنابر این خبر، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری بعد از تسلیت حادثه دلخراش گلزار شهدای کرمان و شهادت ۳۱ کودک و نوجوان بیان کرد: دست تک‌تک همکارانم در استان کرمان را به خاطر حضورشان در مراسم سالگرد حاج‌قاسم سلیمانی و خدمت‌رسانی به کودکان و نوجوانان را می‌بوسم و خداقوت می‌گویم. این جنس کارها ارزشمند است و قطعا جز خداوند و شهدا کسی نمی‌تواند پاسخگوی این زحمات باشد و امیدوارم خداوند ما را شرمنده روح شهدا نکند.

وی با اشاره به اینکه صحبت کردن درباره اهمیت کار کانون در جمع مربیان زیره به کرمان بردن است افزود: من از یک تجربه زیسته با شما حرف می‌زنم. من هم مثل شما مربی بودم و ۲۶ سال سابقه کار در کانون را دارم و تقریبا در همه پست‌ها کار کردم و شرایط مربیان پاره‌وقت را درک می‌کنم. بپذیریم با همه شرایط سختی که برای همکاران وجود دارد، واقعا مراکز کانون بهترین مامن و ماوا برای حضور کودکان و مربیان ما بهترین افرادی هستند که می‌توانند بچه‌ها را پناه بدهند. کانون بهترین جایگاه برای رشد و تربیت نسلی بالنده، پویا و متفکر است.  

همچنین معدنی درباره نقش متولی‌گری مربیان و کنشگری کانون نسبت به وقایع و مناسبت‌ها تشریح کرد: اتفاق گلزار شهدای کرمان ثابت کرد باید بچه‌هایمان نسبت به اتفاقات پیرامون‌شان مطلع باشند و ما باید نسلی کنشگر و متعهد به انقلاب تربیت کنیم. همه بچه‌هایی که به شهادت رسیدند قطعا از ما یک پله جلوتر بودند.

وی درباره ورود کانون به خانواده‌ها و همراه کردن آن‌ها با خودش تاکید کرد: کانون و مربیان باید برنامه‌های مشخص و مدونی برای اجرای فعالیت در فضاهای عمومی و هرجایی که کودکان و نوجوانان حضور دارند را مدنظر داشته باشد. کانون با پیشینه ۵۰ ساله و محتوای خوب و ایمان به رسالت خودش باید به کار خود افتخار کند و البته خودش را به بچه‌ها برساند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری با اشاره به توجه مقام معظم رهبری به کانون پرورش فکری و خواست و توقع ایشان از مربیان، عمق کار ما و اینکه چقدر کار ما می‌تواند موثر باشد را نشان می‌دهد.  

این در حالی است که معدنی درباره تاخیر در تبدیل وضعیت نیروهای پاره‌وقت کانون، ابلاغیه بودجه و منع قانونی جذب نیروهای شرکتی و دیگر موانع قانونی دانست و عنوان کرد: با وجود این مشکل آقای علامتی با عزمی جزم پیگیر اخذ مجوزهای لازم است و با تلاش و رایزنی که از ایشان سراغ داریم امیدواریم این اتفاق بیافتد. اما تا زمانی که این مجوز گرفته شود، بحث افزایش ساعت مربیان پاره‌وقت، افزایش دریافتی و پایه حقوق ساعتی و دغدغه میزان بیمه‌های آن‌ها در حال بررسی و سامان‌دهی است.

وی در پایان از مربیانی که با وجود همه مشکلات و سختی‌ها همچنان عاشق، پرتلاش  و پرتوان و خلاق پای کار ایستادند و هیچ چیز نمی‌تواند پاسخگوی این نجابت و تلاش این عزیزان که شبانه‌روز برای کودک و نوجوان دغدغه دارند باشد و برای ما ارزشمند است و امیدواریم خداوند این توان را به ما بدهد که بتوانیم این گره‌های اداری که پیش روی همکاران است برطرف کنیم.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به کرمان آمد

بر همین اساس، اکبر خدادادی سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با درود بر همه شهدا به ویژه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و کودکان و نوجوانانی که در حادثه ۱۳ دی جان پاک خودشان را از دست دادند و خوش‌آمدگویی به مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی بیان کرد: روزهای اخیر فضای کرمان احساس دوگانه‌ای را تجربه کرد. از سویی فضای مصیبت و اندوه و از طرفی شکوه و حماسه بود. این همنشینی یک همنشینی بسیار شکوهمند بود و باعث شد رسالت‌ همه ما یادآوری شود.

وی در ادامه افزود: خدا را به خاطر این لحظه و حضور همکاران بسیار خوب، ارزشمند و شریف و نجیبم در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان کرمان شکر می‌کنم. ماه‌هایی که در استان کرمان گذشت ماه‌های تلاش، سرزندگی، بالندگی و خلاقیت بود و من اینجا در حضور خانم معدنی می‌خواهم از همه همکارانم برای تلاش‌های ارزشمندشان که روایت هر کدام‌ به اندازه یک جشنواره قصه‌گویی قابلیت پرداخت دارد، سپاسگزاری کنم. آنچه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان اتفاق افتاد نشان‌دهنده یک‌دلی، نگاه خدایی و رها شدن از بند تعلقات و توجه ویژه به رسالت تربیتی بود.

در ادامه این نشست فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون و اکبر خدادادی سرپرست و اعضای شورای فرهنگی کانون استان جهت بررسی، پیگیری و راهبری مراکز فرهنگی‌هنری استان و سامان‌دهی نیروهای آن‌ها جلسه را ادامه دادند.

همچنین زیارت مزار مطهر سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی و شهدای حادثه ۱۳ دی ۱۴۰۲ از دیگر برنامه‌های روز و شب اول سفر مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به استان کرمان بود.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به کرمان آمد

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به کرمان آمد

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به کرمان آمد

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری به کرمان آمد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =