جشنواره قصه‌گویی مهدوی در قالب دومین جشنواره ملی امام مهدی برگزار خواهد شد

جلسه ماهانه مسئولین مراکز و کارشناسان کانون استان صبح روز سه‌شنبه سوم بهمن ماه در موسسه فرهنگی گل نرگس در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم، جلسه ماهانه مسئولین مراکز و کارشناسان کانون استان صبح روز سه‌شنبه سوم بهمن ماه در موسسه فرهنگی گل نرگس در مسجد مقدس جمکران برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه محمد غفاری مدیرکل کانون پرورش فکری استان از برگزاری جشنواره قصه‌گویی مهدوی در قالب دومین جشنواره ملی امام مهدی( عج) با مشارکت مسجد مقدس جمکران و وزارت آموزش و پرورش خبر داد. فراخوان این جشنواره در دهه مهدویت منتشر خواهد شد و روند آن تا دهه کرامت ادامه خواهد داشت. 

جشنواره قصه‌گویی مهدوی در قالب دومین جشنواره ملی امام مهدی برگزار خواهد شد

بابک هنرمند، مدیر خدمات معارفی مسجد مقدس جمکران، همکاری‌های کانون و مسجد مقدس جمکران را در راستای برگزاری جشن‌های نیمه‌شعبان و سایر مناسبت‌های مذهبی ارزنده دانست و از حضور پررنگ کانون پرورش فکری و تماشاخانه‌های کانون تقدیر کرد. نیمه شعبان امسال نیز تماشاخانه‌های کانون پرورش فکری با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی میزبان زائران در مسیر بلوار پیامبر اکرم  و مسجد مقدس جمکران خواهند بود.  وی در خصوص دومین جشنواره ملی امام مهدی عنوان کرد: به قصه در حوزه  مهدویت توجه نشده است. قصد داریم جشنواره امام مهدی را تخصصی کنیم و امسال فقط به بحث قصه‌گویی بپردازیم.

در ادامه این نشست حجت الاسلام شهبازی مدیر موسسه فرهنگی گل نرگس جمکران به معرفی کتاب‌ها و منابع پیشنهادی در این خصوص پرداخت و اعلام کرد منایع و کتاب‌های داستانی منتشر شده در حوزه کودک و با موضوع مهدویت در اختیار مراکز کانون پرورش فکری قم قرار خواهد گرفت و  منابع الکترونیکی موجود در این حوزه نیز به همراه فراخوان جهت دسترسی علاقه‌مندان منتشر خواهد شد. وی همچنین تاکید کرد پذیرای انتقادات و پیشنهادات مربیان کانون در خصوص آثار منتشر شده در این حوزه هستیم. 

حجت الاسلام زیتونی از مرکز تخصصی مهدویت دیگر میهمان این جلسه بود. وی در این جلسه به ارائه پیشنهاداتی برای قرار گرفتن در مسیر تربیت مهدوی پرداخت و بر اهمیت و اثرگذاری این مسیر تاکید کرد. 

جشنواره قصه‌گویی مهدوی در قالب دومین جشنواره ملی امام مهدی برگزار خواهد شد

 در ادامه این جلسه، جزییات برگزاری جشنواره استانی سرود در تاریخ ۱۵ بهمن ماه مورد بررسی قرار گرفت. غفاری بر نگاه سرمایه ای به گروه‌های سرود و حفظ آنها در طول سال  تاکید کرد و گفت گروه‌های سرود به یک اجرای جشنواره‌ای محدود نشوند و در فرصت‌های مختلف به اجرا در مکان‌های متعدد بپردازند.

بررسی مسائل جاری مراکز و  برنامه ریزی برای ویژه برنامه‌های دهه فجر  از دیگر موارد مطرح شده در این جلسه بود. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =