کانون خاستگاه رشد بسیاری از کودکان موفق دیروز است

در بیست و دومین جلسه شورای فرهنگی و اداری استان، مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملّی منطقه شرق کشور (مشهد) حضور داشت و به چگونگی هم‌افزایی بین دو سازمان پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، بیست و دومین جلسه شورای فرهنگی و اداری استان با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون، مجتبی محمودی مهماندوست مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملّی منطقه شرق کشور (مشهد)، معاونین و کارشناسان روز یکشنبه ۸ بهمن‌ماه در محل سالن جلسات اداره کل برگزار شد.

کانون خاستگاه رشد بسیاری از کودکان موفق دیروز است

در این جلسه ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان با بیان تسلیت شهادت حضرت زینب (س) و تبریک اعیاد پیش‌رو و دهه مبارک فجر گفت: یکی از مهمترین ابزارهای تاثیرگذار در حوزه کودک و نوجوان قصه و قصه‌گویی است و کانون با توجه به تجربه و سبقه درخشان در این حوزه می‌تواند منشا اتفاقات بزرگی گردد کما اینکه در خراسان رضوی به واسطه تنظیم سند چشم‌انداز قصه‌گویی در راستای ترویج این فرهنگ دیرینه اقدامات ارزشمندی انجام شده است. مدیر کل کانون خراسان رضوی افزود: شناسایی نیاز کودک و نوجوان امروز از آن جهت که بتوانیم همسو با مخاطب برنامه تولید و اجرا کنیم بسیار حائز اهمیت است و نباید از آن غفلت کرد.

کانون خاستگاه رشد بسیاری از کودکان موفق دیروز است

مجتبی محمودی مهماندوست مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملّی منطقه شرق کشور (مشهد) ضمن تبریک اعیاد رجب گفت:  انسان‌ها شبیه داستان‌هایی که می‌شنوند، می‌شوند  و یکی از مهمترین وظایف مرکز اسناد و کتابخانه ملّی منطقه شرق کشور (مشهد) جمع‌آوری قصه‌ها که بخشی از فرهنگ شفاهی هر ملتی است، می‌باشد. وی افزود: سازمان اسناد در واقع حافظه ملی ایرانیان است و با توجه به تغییرات در عصر حاضر یکی از مهمترین دغدغه‌ها فراموشی هویت تاریخی و بی‌تاریخی است. محمودی مهماندوست در ادامه ابراز کرد: نسل امروز از گذشته‌اش فاصله می‌گیرد و این رسالت بر عهده ماست که محتوای مناسب را با ابزارهایی همچون کتاب، تلویزیون، سینما، شبکه‌های اجتماعی و ... در اختیار مخاطب قرار دهیم.

مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملّی منطقه شرق کشور (مشهد) با یادآوری خاطرات خوب کودکی نسل گذشته و حال در کانون پرورش فکری از متولیان کانون خواست تا به تدوین تاریخ شفاهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان بخشی از فرهنگ ایران با هدف ترویج قصه رجال و مشاهیری که از کانون برخاستند و رشد کردند، بپردازد.

در بیست و دومین جلسه شورای فرهنگی و اداری استان موضوعات دیگری همچون اختتامیه پویش ۱۴۰۲ قصه، برنامه‌های دهه فجر و رویداد کودک و شاهنامه مورد بررسی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =