آیین پایانی اولین جشنواره ملی «از ایده تا اجرا» برگزار شد

آیین پایانی اولین جشنواره ملی «از ایده تا اجرا» با رونمایی رمان «به جای من برو حرم» در کانون پرورش فکری استان سمنان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر آیین پایانی نخستین جشنواره ملی «از ایده تا اجرا» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی و همچنین تعدادی از منتخبان این جشنواره در سالن همایش‌های سردار شهید سلیمانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان برگزار شد.

در آیین آغاز مراسم، نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون استان سمنان و مدیر دبیرخانه اولین جشنواره ملی «از ایده تا اجرا» طی سخنانی به بیان اهداف مهم این جشنواره پرداخت و گفت: نونگری و نواندیشی در ایده و اجرای فعالیت‌های ادبی، تبادل تجربه‌های ادبی موفق، ترغیب مربیان ادبی و ایجاد انگیزه در زمینه خلق شیوه‌های نوین در طرح‌های ادبی و شیوه‌های تدریس، مهم‌ترین دستاوردهای ما و همکاران سراسر کشور در این جشنواره است.

وی همچنین از حضور و همراهی ۳۱ استان کشور و مدارس بخش ابتدایی استان در این جشنواره قدردانی کرد و ادامه داد: در این مراسم از میان ۴۴۰ اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۶ نفر از برگزیدگان در بخش‌های نوشتن خلاق، مکاتبه‌ای، کارگاه‌های شعر و داستان، طرح‌های طنز و آزاد، طرح نو و بخش ویژه معلمان و دانشجو معلمان که به مرحله داوری و پایانی راه یافتند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

خدابخشی تأکید کرد: چنین جشنواره‌ها و همایش‌هایی منطبق با اهداف اصلی کانون پرورش فکری و تولید محتوای خلاق و مؤثر در پرورش استعدادهای ادبی، برنامه‌ریزی و اجرایی شده و امید است با حمایت‌های بیشتر مسئولان استانی و ملی چه در کانون پرورش فکری و چه نهادهای فرهنگی دیگر بتوانیم در مسیر تولید محتوا و ایده‌های خلاق و سازنده در همه بخش‌های فرهنگی هنری و ادبی حرکت کنیم.

همچنین سیدجمال وزیری مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با حضور در مراسم پایانی این جشنواره از همراهی ارزشمند معلمان مدارس تشکر کرد و این گام بزرگ و بسیار تأثیرگذار کانون پرورش فکری استان را مورد قدردانی قرار داد و گفت: همواره مطالعات و پژوهش‌های فرهنگی در مدارس و آموزشگاه‌ها نشان داده است که باید دانش‌آموزان و قشر کودک و نوجوان را با توجه به توانایی‌هایشان سنجید و مورد حمایت و تشویق قرار داد. آموزش مستقیم، آن کارکرد مدنظر مدرسان و معلمان را برای دانش‌آموزان نخواهد داشت.

آیین پایانی اولین جشنواره ملی «از ایده تا اجرا» برگزار شد

در بخشی دیگر مهرناز نصیری دبیر اجرایی جشنواره ملی «از ایده تا اجرا» ضمن بیان تاریخچه این فرایند بزرگ و برگزاری جشنواره در سال‌های گذشته گفت: اولین گام در شکل‌گیری این حرکت ارزشمند در سال ۱۳۹۴ به‌صورت طرح تحقیق فعالیت‌های ادبی و بررسی کتاب‌های مورد تأیید کانون پرورش فکری به‌صورت کتابخانه‌ای برداشته شد و در سال‌های پس از آن در تجربه‌های موفق و پربار استانی و منطقه‌ای مورد اجرا و بررسی قرار گرفت. در پایان در سال جاری توانستیم توفیق برگزاری در گستره ملی کانونی و همچنین استانی مدارس ابتدایی را داشته باشیم.

وی در پایان گفت: امید نهالی که با تلاش و دلسوزی به بار نشسته قد بکشد و در سال‌های پیش رو با همت همه همکاران فرهنگی هنری و ادبی سراسر کشور به درخت تنومند تولید محتوای خلاق تبدیل شود. رونمایی از کتاب «به جای من برو حرم» همچنین در آیین پایانی جشنواره ملی «از ایده تا اجرا» مراسم رونمایی از رمان نوجوان «به جای من برو حرم» نوشته مونا جوان نویسنده ادبیات دفاع مقدس با حضور فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی، مجتبی حاذق مدیر آفرینش‌های ادبی و هنری کانون و جمعی از مدیران استانی و خانواده شهیده بتول صفدری انجام شد.

رمان «به جای من برو حرم» در راستای بزرگداشت کنگره ۳هزار شهید است که با پشتیبانی و حمایت کانون پرورش فکری استان سمنان به نگارش درآمده و قرار است در مراسم بزرگداشت ۳هزار شهید استان در سال ۱۴۰۳ معرفی و عرضه گردد.

خوانش بیانیه هیأت داوران از سوی دبیر اجرایی، پخش نماهنگ معرفی داوران و تقدیر از برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره از سوی مدیران کل ستادی و استانی، پایان بخش آیین پایانی اولین جشنواره ملی طرح‌های خلاق با عنوان «از ایده تا اجرا» بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =