کد خبر: 336786
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
بازدید 115
شور و شوق برنامه‌های دهه مبارک فجر در هفت مرکز کانون استان اردبیل

به مناسبت گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در نکوداشت دهه‌ی مبارک فجر سال ۱۴۰۲، برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری و ادبی  هفت مرکز کانون استان اردبیل با شور و حال مضاعف اعضا به شرح زیر اجرا شد:

شور و شوق برنامه‌های دهه مبارک فجر در هفت مرکز کانون استان اردبیل

پرواز بادبادک‌ها در کانون انگوت

آیین گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با برگزاری برنامه‌ای با عنوان استقبال از آفتاب در شهرستان انگوت برگزار شد.

در این ویژه‌برنامه که با حضور پرشور کودکان و نوجوانان و جمعی از اولیا انجام گرفت، پس از گفتگو با حاضران در مورد رویدادهای انقلاب در سال ۱۳۵۷، اسرا رستمی عضو فعال مرکز شعری با عنوان «وطنم ایران» را قرائت کرد.

در ادامه اعضای حاضر با همراهی مادران خود بادبادک‌هایی در طرح و رنگ پرچم کشور عزیزمان درست کرده و با نگارش آرزوهای خود را بر روی بادبادک‌ها، آن را به پرواز درآوردند.

شایان‌ذکر است در این برنامه که در ۱۵ بهمن ماه برگزار شد، با اجرای مسابقات شاد و جذاب لحظات خوشی برای حاضران رقم خورده و در پایان برنامه به‌قیدقرعه به سه بادبادک زیبا هدیه‌ای به‌رسم یادبود اهدا شد.

شور و شوق برنامه‌های دهه مبارک فجر در هفت مرکز کانون استان اردبیل

کارت‌پستال سازی اعضا در مرکز شماره‌ی دو کانون مشگین‌شهر

در چهارمین روز از دهه‌ی مبارک فجر در سال ۱۴۰۲، اعضای طرح کانون مدرسه از آموزشگاه شاهد مشگین‌شهر میهمان مرکز شماره‌ی دو کانون در این شهر شدند.

بر اساس این گزارش، مربی مرکز با تبریک چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، چگونگی ساخت کارت‌پستال را به اعضای حاضر توضیح داده و اعضا با استفاده از کاغذ و مقواهای رنگی، قیچی و چسب، کارت‌پستال‌های زیبایی با موضوع امام خوبی‌ها درست کرده و جملاتی را خطاب به ایشان به نگارش درآوردند.

شور و شوق برنامه‌های دهه مبارک فجر در هفت مرکز کانون استان اردبیل

برپایی جشن انقلاب در کانون نمین

در چهارمین روز از ایام دهه‌ی فجر، مربیان کانون نمین، میزبان بیش از ۶۰ نفر از اعضای طرح کانون و مدرسه در جشن بزرگ انقلاب بودند.

بر اساس گزارش مربی مسئول مرکز، در این برنامه که روز یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه برگزار شد، فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی اجرا شد که برگزاری کارگاه کاردستی ساخت گل لاله، اجرای نمایش، خواندن دکلمه و شعر و اجرای سرود ازجمله این فعالیت‌ها بود.

شور و شوق برنامه‌های دهه مبارک فجر در هفت مرکز کانون استان اردبیل

کانون اصلاندوز و ساخت کتیبه‌های سفالی

در چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اعضای کانون اصلاندوز با شرکت در کارگاه دانستنی‌های انقلاب اسلامی با رویدادها و اتفاقات پیرامون شکل‌گیری این نهضت آشنا می‌شوند.

همچنین در این ایام ضمن معرفی کتاب‌هایی با در خصوص تاریخ انقلاب اسلامی، کتاب‌هایی نظیر «گربه‌ها و خروس‌ها» و «آوازی برای وطن» توسط اعضا روخوانی شده و در ادامه در مورد محتوا و پیام این کتاب بحث و گفتگو کردند.

ساخت کتیبه‌های سفالی با مضمون شعارها و جملات انقلابی اسلامی از دیگر برنامه‌های اجراشده در این ایام بود که اعضا با شعارهای دروان انقلاب آشنا شدند.

گفتنی است در طول ایام دهه فجر سرودهای خاطره‌انگیز دوران پیروزی انقلاب اسلامی در مرکز طنین‌انداز می‌شود.

شور و شوق برنامه‌های دهه مبارک فجر در هفت مرکز کانون استان اردبیل

ایستگاه نقاشی کانون نیر در جشنواره‌ی بازی‌های بومی محلی

در اجرای برنامه‌های مشترک توسط کمیته‌های کودک و نوجوان و بانوان ستاد گرامیداشت دهه مبارک فجر در شهرستان نیر، برنامه‌های مختلفی توسط مرکز فرهنگی هنری کانون این شهر اجرا شد.

به همین مناسبت در محفل ادبی «زن در آیینه‌ی شعر انقلاب» که با حضور جمعی از اولیای اعضا و بانوان شاعر در کانون نیر برگزار شد، شعرهای مرتبط با انقلاب اسلامی و نقش مادران در این عرصه قرائت شد.

برگزاری نشست تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه‌ی زنان و معرفی کتاب‌های انقلابی مرکز در این برنامه و همچنین برپایی نمایشگاه کتاب و برگزاری ایستگاه نقاشی در حاشیه‌ی جشنواره‌ی بازی‌های بومی محلی مادران از دیگر فعالیت‌های اجراشده در ایام‌الله دهه فجر توسط مربیان کانون نیر بود.

شور و شوق برنامه‌های دهه مبارک فجر در هفت مرکز کانون استان اردبیل

اجرای فعالیت‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی در کانون شماره‌ی دو پارس‌آباد

اعضای مرکز فرهنگی هنری کانون شماره دو کانون پارس‌آباد در کنار مربیان خود با اجرای ‌برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری و ادبی ایام دهه فجر را سپری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، با اجرای فعالیت‌های متنوعی که باهدف گرامیداشت دهه فجر و ایجاد شورونشاط در میان کودکان و نوجوانان پیش‌بینی‌شده بود، لحظه‌های به‌یادماندنی برای اعضای مرکز رقم می‌خورد.

معرفی وقایع و ایام، معرفی شخصیت حضرت امام خمینی (ره) و آشنا نمودن اعضا با اندیشه‌های ایشان، برگزاری نمایشگاه کتاب، شعارنویسی با دایره واژگان انقلاب، امام و شهدا از برنامه‌های اجراشده در این ایام بود.

همچنین اعضای مرکز در کارگاه‌های ادبی و هنری، با عنوان «پرچم زیبای ایران» به تصویر خوانی و نوشتن متن ادبی پرداخته، با موضوع «شکوفه‌های انقلاب» نقاشی کشیدند.

شور و شوق برنامه‌های دهه مبارک فجر در هفت مرکز کانون استان اردبیل

برپایی ایستگاه بزرگ نقاشی فجر در کانون خلخال

اعضای مرکز خلخال با رسم نقاشی‌های زیبا، ایام‌الله دهه‌ی فجر را گرامی داشتند.

در این مراسم که از سری برنامه‌های ستاد گرامیداشت دهه فجر در شهرستان خلخال توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با همکاری نیروی انتظامی، آموزش‌وپرورش، بهزیستی و حفاظت محیط‌زیست اجرا شد، بیش از ۶۰ نفر از دانش آموزان و همچنین اعضای مرکز توان‌بخشی امید به فعالیت نقاشی پرداختند.

در ابتدا مربی مسئول مرکز ضمن خیرمقدم و تبریک این ایام خجسته، راهنمایی‌های لازم را در خصوص اجرای این برنامه بیان کرده و سپس کارشناس نیروی انتظامی نیز نکاتی را در خصوص ترافیک و نحوه تردد و عبور از خیابان‌ها را برای حاضران توضیح داد.

سپس بچه‌ها شروع به‌رسم نقاشی‌های خود با موضوع دهه فجر کردند که در پایان به نقاشی‌های برگزیده جوایزی از سوی اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اهدا شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =