مرحله‌ی استانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در البرز

مرحله‌ی استانی  دومین  جشنواره ملی سرود آفرینش کانون در البرز با حضور ۱۵ گروه سرود کانونی و آزاد روز یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز، دومین جشنواره ملی سرود آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «نغمه‌های روشن فردا» به همت واحد آفرینش های هنری کانون البرز برگزار شد .

 بر اساس این خبر از زمان اعلام فراخوان جشنواره در استان البرز، ۲۴ گروه ثبت نام کردند که ۱۷ گروه پس از پایش اولیه به مرحله نهایی و اجرای صحنه ای راه یافتند که ۸ گروه از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز و ۹ گروه نیز گروه آزاد  بودند که۱۵ گروه  در جشنواره حضور یافته و اجرای خود را انجام دادند.  

 لازم به توضیح است گروه های سرود دختران ایران ( مرکز هشتگرد)، نغمه امید ( مرکز مجتمع)، گل یاس ( مرکز ۱)، آوای باران ( مرکز ۲)، ایران ( مرکز ۴)، بچه های ایران و ستاره های درخشان  ( مرکز ۳) و آوای البرز ( کار مشترک مرکز ۲ و واحد هنری کانون البرز) گروه های کانونی بودند که در این جشنواره اجرا داشتند.

گروه های بنت الحسین(ع)، قلب های بی قرار دختران و پسران، ، شهید هداوند، نسل علوی  و مادر نیز از بخش آزاد و مناطق مختلف استان البرز مانند کرج، کمالشهر و ساوجبلاغ در این جشنواره حضور یافتند. 

احسان حشمتی، مسوول پیشین خانه موسیقی و سرود و از فعالان این حوزه در سطح استان البرز به همراه حسن اسحاقی، شاعر و  دبیر علمی و برگزیده های کنگره های مختلف شعر کشوری و محبوبه محرابی کارشناس واحد هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران که سوابق زیادی در حوزه داوری و سرود دارند،  داوری این جشنواره را پس از تایید اداره کل آفرینش های هنری، ادبی کانون کشور بر عهده دارند.

همچنین سید احسان امامی مسوول انجمن سرود کانون قزوین، به انتخاب ستاد کشوری، نظارت بر جشنواره استانی  البرز را بر عهده دارد .

گفتنی است  واحد آفرینش‌های کانون به منظور عمومی‌سازی و مردمی‌سازی سرود در اقشار مختلف جامعه و فضاسازی و ارتقای ظرفیت سرود به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی جامعه از اهداف کلی و بسط، تعمیق و ترویج هنر ارزشمند و انقلابی سرود در راستای ترویج فرهنگ انقلاب، کشف استعدادهای برتر اعضا و دانش آموزان در عرصه‌های هنری، تقویت روحیه مشارکت، همکاری، نشاط و شادابی در مخاطبان و مهارت‌افزایی و پایدارسازی اعضا ، این جشنواره را به صورت ملی  برگزار کرده و موضوع جشنواره سرود «نغمه‌های روشن فردا» شامل سرزمین من (ایران، وطن، پرچم و...)، دفاع مقدس، ایثار و شهادت، نام‌آوران (شخصیت‌های تاریخی و انقلابی)، مراسم و مناسبت‌های ملی و آیینی و آزاد است.

همچنین اعضای مراکز کانون (کودکان، نوجوانان و جوانان ( ۷ تا ۲۲ سال) اعم از مراکز ثابت یا سیار روستایی و شهری، فراگیر و گروه‌های آزاد (دولتی و مردمی) (۷ تا ۲۲ سال) شرکت‌کنندگان این جشنواره هستند.

در استان البرز مضامین بیشتر سرودها ملی و مربوط به سرزمین ایران بود، همچنین گروه سرود آوای البرز که برای اولین بار در این جشنواره اجرا داشتند، شعر ایران کوچک را با بهره گیری از فضاها و شخصیت های ملی استان خواندند.

در اجرای جشنواره سرود کانون البرز مدیر کل کانون، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسوولان، مربیان و علاقه مندان به این هنر حضور داشتند.

در پایان  و در آیین اختتامیه که صبح روز دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۱۰ در سالن آفرینش های مرکز مجتمع کانون البرز برگزار خواهد شد،  گروه های برتر  این جشنواره معرفی شده و 

یک گروه آزاد و یک گروه کانونی به مرحله ملی راه پیدا خواهند کرد و یک گروه هم  شایسته تقدیر خواهند شد .

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =