کد خبر: 336717
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۲
بازدید 180
دومین جشنواره سرود آفرینش برگزیدگان خود را شناخت

مراسم اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره سرود آفرینش شب یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند. 

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم مراسم اختتامیه مرحله استانی دومین جشنواره سرود آفرینش شب یکشنبه ۱۵ بهمن‌ماه همزمان با ایام الله دهه فجر برگزار شد و برگزیدگان این جشنواره مورد تجلیل قرار گرفتند. 

مرحله استانی سرود آفرینش با اجرای ۲۱ سرود که ۷ اجرای آن سرودهای کانونی و ۱۱ اجرای آن متعلق به بخش آزاد بود به کار خود پایان داد. 

در ابتدای مراسم پس از تلاوت قرآن و همخوانی با سرود ملی، کلیپی از روند اجرایی برنامه به نمایش در امد. پس از آن محمد غفاری مدیرکل کانون پرورش فکری قم سرود را تمرین و تجربه یک کار گروهی دانست و افزود با سرود یاد می‌گیریم در کنار هم به عنوان خانواده تلاش کنیم و تجربه کنیم. همه شرکت‌کنندگان  با اجراهای درخخشانی که حاصل کار و تلاش گروهی بود، برای کسب این تجربه ارزشمند برندگان این جشنواره هستند. 

اجرای نمایش مونولوگ به یاد ۹ عضو نوجوان گروه سرود مدرسه راهنمایی «قطب راوندی» که در بمباران بهمن‌ماه ۱۳۶۵ به شهادت رسیدند توسط ابوالفضل محمدی، نمایش طنز تولید شده با موضوع جشنواره سرود با اجرای ثنا رزجی و علی عابدی از دیگر ویژه برنامه‌های اختتامیه این جشنواره بود. 

دومین جشنواره سرود آفرینش برگزیدگان خود را شناخت

سیدمحمدرضا موسوی داور جشنواره نیز در این مراسم حاضران به آوازی دلنشین میهمان کردند.

در این مراسم از استاد پیش‌کسوت موسیقی سهیل مطیعا که آهنگسازی ۷ سرود شرکت کننده در این جشنواره  از آثار وی بود تجلیل و قدردانی شد. مطیعا رو به دوستان و همکاران قدیمی خود ابراز داشت که همیشه قلبم با کانون و کانونی‌هاست. 

همچنین هیئت داوران متشکل از سیدمحمدرضا موسوی، منصوره سادات محمدحسینی و محمدجواد الهی پور توسط محمد غفاری مدیرکل کانون استان قم مورد تقدیر قرار گرفتند. 

دومین جشنواره سرود آفرینش برگزیدگان خود را شناخت

هیئت داوران دومین جشنواره سرود آفرینش با عنوان نغمه‌های روشن فردا با شنیدن تمامی آثار اجرا شده در این جشنواره و با در نظر گرفتن سنجه‌های دقیق داوری رای خود را بدین شرح اعلام داشتند:

در بخش کانونی سرود مادر به رهبری ایمانه خلیلی و با حضور اعضای مرکز شماره ۱۰ کانون استان قم به عنوان برگزیده و سرود ایران به رهبری فائزه مرزبان و با حضور اعضای مرکز شماره ۴ کانون استان قم به عنوان شایسته تقدیر شناخته شد. 

در بخش آزاد نیز سرود خاک مهرآیین به رهبری مهدی حیدری به عنوان برگزیده مورد تجلیل قرار گرفت و سرود سربند سرخ به رهبری امیرحسین وزین افضل نیز شایسته تقدیر شناخته شد. 

فضه بیگدلو برای رهبری سرود بانوی آب و آینه به عنوان برگزیده بخش رهبری معرفی شد. در بخش طراحی بروشور نیز مهزاد اردیبهشت برای طراحی بروشور سرود ایران مرکز شماره ۴ کانون به عنوان برگزیده معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت. محمدرضا بابایی نیز  برگزیده بخش خلاقیت در اجرا برای سرود ایران مرکز شماره ۱۰ معرفی شد. 

امیررضا  ایوبی تک‌خوان سرود ایران جاودان به رهبری سعید کشاورز نیز تک‌خوان برگزیده این جشنواره بود. 

هیئت داوران همچنین جایزه ویژه خود را به سعید کشاورز و سرود ایران جاودان تقدیم کرد. 

هیئت داوران همچنین در بیانیه خود اعلام داشتند که سرود نقش به سزایی در تبیین معانی انقلاب اسلامی داشته است و به گفته رهبر انقلاب اسلامی کشور به سرود نیاز دارد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =