جشنواره‌ی بازی‌های بومی و محلی در کرج

طی همکاری مشترک اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت آبفا استان البرز، جشنواره‌ی بازی‌های بومی و محلی در کرج برگزار و در حاشیه‌ی این برنامه کودکان با راه‌های مصرف صحیح آب آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان  و نوجوانان استان البرز، دانش‌آموزان شرکت کننده در این برنامه که صبح روز چهارشنبه ۱۸ بهمن ماه ۱۴۰۲، در سالن ورزشی اداره‌ی مرکزی آبفای کرج برگزار شد، با برخی بازی های بومی و محلی از جمله «هفت سنگ»،«جفتو»، «موش و گربه»،«طناب کشی» و ریشه‌های بومی و محلی آن آشنا شدند.

 همچنین برخی فعالیت‌های متنوع و شاد دیگر از جمله هم خوانی سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و دیگر سرودهایی در وصف سرزمین عزیزمان ایران، آشنایی با الگوی صحیح مصرف آب در قالب نمایش عروسکی و موسیقی و آشنایی با تلفن ۱۲۲ برای اعلام حوادث آب، برای کودکان اجرا شد.

زینب عاشری، مدیر کل کانون  پرورش فکری کودکان و نوجوانان ااستان البرز، که به همراه حمیدرضا نامداری، مدیرعامل و رییس هیئت مدیره‌ی شرکت آب و فاضلاب استان البرزو جمعی از مسوولان و همکاران دو سازمان در این جشنواره حضور یافته بود گفت.

این جشنواره ننتیجه قریب سه ماه تلاش همکاران و مربیان عزیز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که بازی‌ها را در مراکز با اعضا و دانش آموزان اجرا کرده و اکنون ماحصل این برنامه با مشارکت و همراهی سازمان آب در اختیار دیگر دانش آموزان قرار می گیرد و امیدواریم چنین برنام هایی تداوم داشته باشد.

این مقام مسوول هدف از اجرای این جشنواره را استفاده از ظرفیت حضور اقوام مختلف در استان البرز و معرفی فرهنگ و سنت‌های ایران در قالب جشننواره بازی و سرگرمی در دهه‌ی فجر عنوان کرد.

حمیدرضا نامداری، مدیر عامل شرکت آبفای استان نیز در سخنانی گفت در همکاری مشترک با کانون تلاش شد تا پرورش فکر و ذهن و جسم بچه‌ها در کنار هم صورت پذیرفته و از این فرصت برای آموزش شیوه‌های مصرف صحیح آب به کودکان و نوجوانان بهره ببریم.

جشنواره‌ی بازی‌های بومی و محلی در کرج

جشنواره‌ی بازی‌های بومی و محلی در کرج

گزارش تصویری

گفتنی است فعالیت‌های ایام‌الله دهه فجر از روز پنجشنبه ۱۲ بهمن ماه ۱۴۰۲ با شعار محوری«جشن ملی، مشارکت قوی ، آینده روشن» همزمان با سراسر کشور در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار«جشن ملی، بچه‌های امروز، آینده‌ی روشن» برگزار خواهد شد .

کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه‌ی فجر استان البرز نیز فعالیت‌های ویژه‌ای را در دو سطح استانی و مراکز در نظر گرفته و برای دانش آموزان مدارس و اعضای مراکز کانون البرز اجرا خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =