راهیابی دو نمایش از کانون کرمانشاه به جشنواره‌ی ملی شبستان

از میان ۲۳۰ اثر، دو نمایش اثر همکاران کانون استان کرمانشاه به جشنواره‌ی ملی شبستان راه یافت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، از میان ۲۳۰ اثر، دو نمایش اثر همکاران کانون استان کرمانشاه به جشنواره‌ی ملی شبستان راه یافت.
در نخستین جشنواره‌ی ملی تئاتر شبستان، از میان ۲۳۰ اثر، نمایش‌هایی از سرتاسر کشور به جشنواره‌ی تئاتر راه یافت و این آثار پس از داوری و سنجش معیارهای لازم انتخاب و معرفی شدند. نمایش‌های راه یافته به نخستین جشنواره‌ی ملی تئاتر شبستان در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران) انتخاب و معرفی شدند. 
هیات انتخاب و بازبینی جشنواره تئاتر شبستان متشکل از حسین شوندی، محسن سلیمانی، محراب محمدزاده ، ساغر لطفی‌نژاد و زهرا سادات موسوی‌پناه پس از بررسی ۲۳۰ اثر رسیده به دبیرخانه‌ی جشنواره، ۲۸ نمایش را در چهار بخش تئاتر کاغذی، کودک و نوجوان، عمومی و مهر (خواهران) انتخاب کردند.

راهیابی دو نمایش از کانون کرمانشاه به جشنواره‌ی ملی شبستان
این جشنواره، در سطح ملی و برای اولین بار برگزار شده و دو اثر از کارشناسان و مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، در آن برگزیده شده که از این قرار می‌باشد: اثر نمایشی"ایستاده بر خاک" به نویسندگی و کارگردانی، یگانه عبدالمالکی کارشناس هنرهای نمایشی استان، با موضوع عاشورا است که در ایام اربعین نیز در تماشاخانه‌ی سیار بارها اجرا شد، اثر بعدی هم با نام "سیمرغ و زال"  از داستان‌های شاهنامه بوده که نویسنده و کارگردان آن فرناز جواری مربی هنری کانون استان می‌باشد، انتخاب این آثار از بین ۲۳۰ اثر رسیده به دبیرخانه بوده که از ۵ کار برگزیده‌ی بخش کاغذی این جشنواره، ۲ اثر آن از همکاران کانون کرمانشاه است.
گفتنی‌است نخستین جشنواره‌ی ملی تئاتر شبستان ۱۴ لغایت ۱۸ اسفند ماه ۱۴۰۲ به دبیری حسین عالم‌بخش در مساجد منتخب تهران برگزار خواهد شد.

راهیابی دو نمایش از کانون کرمانشاه به جشنواره‌ی ملی شبستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =