کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی همدان افتتاح شد

صبح امروز با حضور مسئول سینما کانون کشور، مدیر کل کانون پرورش فکری و کارکنان کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی در سینما کانون همدان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، صبح امروز با حضور مسوول سینما کانون کشور، مدیر کل کانون پرورش فکری و اعضا کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی در سینما کانون همدان افتتاح شد.

مسئول سینما کانون با بیان اینکه امروز سلایق کودکان و نوجوانان بسیار متفاوت شده و باید تولیدات فیلم و انیمیشن با توجه به سلایق و خواسته آنها باشد، بیان کرد: وقتی از فیلم صحبت می‌شود باید دو دسته فیلم را مد نظر داشت دسته اول فیلم‌هایی که جنبه هنری داشته و دسته دوم فیلم‌هایی که جنبه تجاری و گیشه ای دارند.

کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی همدان افتتاح شد

فیلم سمپاش 180 جایزه جهانی دریافت کرده است

احمد شهدادی با بیان اینکه فیلم‌های تولید شده در کانون که نزدیک به 400 اثر است بیشتر جنبه هنری دارند، افزود: تقریبا همه این آثار تولید شده در جشنواره‌های جهانی بین 30 الی 40 جایزه را کسب کرده‌اند و جزو کارهای فاخر هنری بوده‌اند مانند فیلم سمپاش که 180 جایزه جهانی گرفته است؛ البته به جنبه تجاری هم توجه شده و تولید اخیر کانون انیمیشن بچه زرنگ بوده که هم جنبه هنری داشته و هم تجاری که مورد استقبال عموم قرار گرفته است.

وی با اشاره به رسالت مهم کانون که پرورش افکار و کشف استعدادهاست، گفت: بر این اساس در زمینه تولید فیلم به طرح کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی رسید و در این طرح جوانب مختلفی مورد بررسی قرار گرفته و قرار است فیلمهای تولید شده براساس گروه‌های سنی مختلف به نمایش دربیاید و در این سینما قرار نیست که بچه‌ها در سنین مختلف هر فیلمی را ببینند.

کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی همدان افتتاح شد

مسئول سینما کانون با بیان اینکه در سینمای هنری زیباشناسی جدید و خلاقانه مدنظر است، ادامه داد: باید بدانیم که مخاطب اصلی ما دانش‌آموزان هستند و تفاوت کارهای خلاقانه را با کار سطح پایین متوجه شده و ما در طرح سینما دانش آموزی نمایش فیلم‌ها را براساس پایه‌های تحصیلی انجام داده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه در این سینما دانش‌آموزان به صورت گروهی فیلم‌های مناسب سن‌شان را تماشا می‌کنند، اظهارکرد: فیلم‌های فاخر کانون  در قالب بسته‌های محتوایی  توسط کارشناسان گزینش و دسته بندی شده و برای مخاطیان مختلف از پیش دبستانی تا دانشگاه بسته‌های مناسب سن‌شان در نظر گرفته شده است.

کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی همدان افتتاح شد

کانون یک برند معتبر است

شهدادی با تأکید بر اینکه کانون یک برند معتبر در ذهن والدین، اولیای مدارس و بچه‌ها است، ادامه داد: با افتتاح این سینما ظرفیتی پیش آمده که بتوانیم تولیدات فاخر کانون را به دانش آموزان، اولیا و والدین معرفی کنیم.

وی افزود: تقریبا 34 بسته تهیه شده و هر بسته متناسب گروه سنی و حوصله مخاطب ایجاد شده و ما در نظر داریم در کنار نمایش فیلم از تئاترهای مناسب هر گروه سنی نیز استفاده کنیم.

مسئول سینما کانون ادامه داد: همچنین ما در نظر داریم برای اجرای نمایش‎‌ها از هنرمندان بومی همان استان بهره بگیریم و با همکاری مدیران کل کانون در استان‌ها نمایش‌های مناسب را برای دانش آموزان در کنار فیلم‌ها اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه فیلم‌ها چون متعلق به کانون است به صورت رایگان به نمایش درخواهد آمد، گفت: اما بلیت تماشای نمایش‌ها با توجه به تولید کار جمعی توسط کارگردان و عوامل گروه که یقینا هزینه‌هایی در بردارد با تخفیف‌های دانش‌آموزی با خرید اینترنتی در یک پلتفرم‌های خاص و تعریف شده در اختیار مدارس قرار خواهد گرفت.

کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی همدان افتتاح شد

شهدادی در توضیح روند سینما دانش‌آموزی تصریح کرد: در این شرح یک کار بسیار جالب و جذاب دیگری با توجه به فعالیت کانون که با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی است آمده‌ایم تعدادی از کتاب‌های تولید شده کانون را انتخاب کرده‌ایم و طرح  کتاب فیلم را در راستای سینما دانش‌آموزی اجرا کردیم.

وی ادامه داد: روال کار به این صورت است که وقتی دانش‌آموزی فیلمی را برای دیدن انتخاب می‌کند در ابتدا با کتابی که در خصوص آن فیلم است در قالب طرح کتاب فیلم آشنا شده و بعد فیلم مورد نظر را دیده و بعد از کمی استراحت نمایش تولید شده براساس محتوای آن کتاب را که توسط گروه نمایش اجرا می‌شود، می‌بیند و یک روز خاطره‌انگیز را در این طرح برای آنها رقم می‌زنیم.

کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی همدان افتتاح شد

مسئول سینما کانون خاطرنشان کرد: البته هر اقلیم ساختار خود را دارد و ممکن است این روند در هر استانی با توجه به ظرفیت‌ها و امکانات کمی متفاوت باشد اما در کل طرح کانون نمایش سینما-تئاتر دانش‌آموزی پیوست سه‌گانه کتاب، فیلم و تئاتر در خود دارد.

کانون نمایش سینما- تئاتر دانش‌آموزی همدان افتتاح شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =