دیدار مدیرعامل و مدیران کل کانون با تولیت آستان قدس رضوی

مدیرعامل کانون و مدیران کل ستادی و استان کانون در حاشیه گردهمایی مدیران کانون در مشهد مقدس، با حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی دیدار و از رواق کودک حرم مطهر بازدید کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دیدار به گردهمایی مدیران کل کانون اشاره کرد و گفت: کانون با ۶۰ سال سابقه‌ی فعالیت که با تدبیر شهیدان مطهری، باهنر و بهشتی در آغاز انقلاب اسلامی استمرار یافت و امروز با اشراف کامل رهبر معظم انقلاب به حوزه کودک و نوجوان و تاکیدهای ایشان به‌ویژه در حوزه فعالیت برای نوجوانان در ۱۰۳۹ مرکز در کشور با سرفصل عدالت تربیتی و فرهنگی، هنری به فعالیت مشغول است.

وی با اشاره به اکران پویانمایی سینمایی «بچه زرنگ» با موضوع دین و ایمان که با استقبال بسیار مخاطب کودک و نوجوان مواجه شد، بیان کرد: امروز بنا بر تاکید مقام معظم رهبری باید بذر ایمان را در دل کودکان و نوجوانان بکاریم و این محقق نمی‌شود مگر با ابزار هنر و اتکا به قدرت الهی.

دیدار مدیرعامل و مدیران کل کانون با تولیت آستان قدس رضوی

علامتی در ادامه افزود: تاکنون تمرکز ما بیشتر بر حوزه کودک بوده است و امروز با توجه به سیاست‌های جدید حوزه نوجوان ما نیز مکلفیم در این حوزه فعالیت کنیم و به‌طور قطع هم‌افزایی با آستان قدس رضوی و استفاده از ظرفیت خانواده‌ها، خروج از تصمیم‌گیری به سمت تولی‌گری در حوزه کودک و به‌خصوص نوجوان و حضور بحث خادمیاران در کانون از جمله مباحثی است که در پی تحقق آن هستیم.

مدیرعامل کانون با اشاره به مطالبات مقام معظم رهبری از کانون گفت: این مطالبات ۲۶ بندی در برنامه راهبردی پنج ساله کانون تدوین شده است و اجرا خواهد شد.

دیدار مدیرعامل و مدیران کل کانون با تولیت آستان قدس رضوی

ایجاد استعداد پذیرش، پیش زمینه کاشتن بذر ایمان است

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی نیز با اشاره به اهمیت کار کانون گفت: اهمیت کار شما و جمعیت قابل توجهی که در کانون‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند و زحمت می‌کشند بسیار مهم است چرا که کاری ارزشمندتر از تربیت نداریم.

وی افزود: تربیت هم از منظر آموزه‌های دینی و هم از منظر روان‌شناسی از کودکی است و از بدو تولد و حتی در دین اسلام از قبل از تولد، پدر و مادر با مراقبت‌هایی که انجام می‌دهند به دنبال تربیت فرزندی صالح هستند.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه گفت: کار شما از این جهت بسیار حائز اهمیت است که اگر با تلاش‌های شما حتی یک نفر به راه راست هدایت شود بدان معنی است که کار شما به نتیجه رسیده است چرا که خیری بالاتر از هدایت بشر نیست که اگر بود خدا آن را از پیامبران مطالبه می کرد.

دیدار مدیرعامل و مدیران کل کانون با تولیت آستان قدس رضوی

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی اظهار داشت: باید بذر ایمان را در دل کودکان و نوجوانان بکارید ولی قبل از کاشتن بذر ایجاد استعداد پذیرش بذر بسیار مهم است چرا که در شوره‌زار هیچ بذری به ثمر نمی رسد. در واقع باید احساس نیاز به دین، ایمان و توحید را در مخاطب ایجاد کنید و آنها را تشنه کنید و سپس به احساس تشنگی تبدیل شود و کودک و نوجوان را تشویق کند تا به دنبال حل مساله برود. امروزه ابزارها تغییر کرده است و شیوه‌های سنتی پاسخگو نیست و باید تغییر کند. مردم در زمان پیامبر به دلیل منش و رفتار خاص حضرت به دین راغب و گرایش پیدا می‌کردند در واقع پیامبر فطرت مردم را مخاطب قرار می‌داد.

وی در پایان تاکید کرد: کانون بهترین ظرفیت را در حوزه کودک و نوجوان دارد چراکه مورد اعتماد مردم و قابل احترام است و ما نیز در آستان قدس رضوی نیز همراه شما خواهیم بود.

در پایان مدیران کل کانون سراسر کشور از رواق کودک در حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

گردهم‌آیی فصلی مدیران کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور طی روزهای ۲۸ تا ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ در مشهد مقدس برگزار شد.

دیدار مدیرعامل و مدیران کل کانون با تولیت آستان قدس رضوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =