آغاز به کار دومین  مهرواره «سرود آفرینش» کانون خوزستان در اهواز

دومین مهرواره «سرود آفرینش» کانون خوزستان، صبح امروز چهارشنبه ۲ اسفندماه ۱۴۰۲ در مجتمع فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان اهواز آغاز به کار کرد.

آغاز به کار دومین  مهرواره «سرود آفرینش» کانون خوزستان در اهواز

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، داریوش آقاسی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، در آیین افتتاحیه این مهرواره گفت: ۳۲ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره استانی سرود آفرینش کانون استان ارسال شد که از این تعداد، ۱۴ گروه سرود در بخش کانونی و آزاد از ۱۰  شهر استان حضور دارند که دو گروه به عنوان نماینده استان به مرحله ی کشوری راه خواهند یافت.

وی افزود؛ در جامعه‌ی امروز از سرود می‌توان به عنوان تسریع کننده در شکل‌گیری جریان فرهنگی استفاده کرد.

ایشان تصریح کرد؛ با شنیدن واژه سرود لحظه ورود رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)  به فرودگاه مهرآباد ، خمینی ای امام..... در ذهن تداعی می‌شود و این تأثیرگذاری و ماندگاری سرود را قوت خواهد بخشید.

آقاسی در ادامه  عنوان کرد؛ سرود گروه عام و خاص جامعه را درگیر می‌کند و ازاین‌جهت می‌توان به عنوان  تغییردهنده گفتمان در جامعه آن‌هم به زبان هنر از آن یاد کرد.

او سرود را از بُعد اجتماعی و تمرین زندگی نیز مهم دانست و گفت: در گروه سرود بین اعضا باید همدلی باشد و اعضا باید تابع گروه باشند همان‌طور که در بحث حاضر امروز جامعه باید مردم نسبت به سرنوشت خود دخیل باشند و با شرکت در انتخابات، خود نماینده اصلح را انتخاب کنند.

بر اساس این گزارش در نوبت اول، گروه‌های سرود زاهرائیون از اهواز، باران همدلی از اهواز، المهدیون خوزستان از اهواز، بنات الحیدر از اهواز، خادم الزهرا از کارون، برای روی صحن به اجرای سرود پرداختند.

همچنین در نوبت دوم، گروه‌های سرود دختران فاطمی از ملاثانی، بنات الکرخه از حمیدیه، منتظران ظهور از سوسنگرد، صدای کربلا از شوش، فرزندان سلیمانی از شوش، همایون اندیمشک از گتوند، ثقلین از گتوند، دختران آفتاب از امیدیه و ضحی از هندیجان، هنرنمایی خواهند کرد.

گفتنی است: اجرای گروه‌های سرود دومین مهرواره «سرود آفرینش» در فضای مجازی شاد کانون به آدرس https://shad.ir/kpf_khouzestan   به صورت لایو در حال پخش خواهد بود.    

یادآور می شود: دو گروه منتخب کانونی و آزاد این مهرواره به مرحله کشوری «مهرواره سرود» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که در بهار ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد، راه خواهند یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =