«دو پنجره» فرصتی برای ارتباط مستقیم با مخاطبان

کتاب «تا خیابان خوشبخت» سروده‌ی بابک نیک طلب، در برنامه «دو پنجره» کانون البرز مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز،مهتاب میرزاپور، کارشناس ادبی کانون استان، در این خصوص گفت بابک نبک طلب، شاعر مطرح کودکان و نوجوانان که به عنوان میهمان در این نشست حضور داشت، ارتباط مستقیم و گفتگوی چهره به چهره عضو و شاعران معاصر را یکی از مهم‌ترین نکات این برنامه‌ها دانست و اشاره کرد نوجوان امروز سوالات ذهنی خود را بهتر از هر زمانی می‌تواند در این نشست‌ها از نویسنده و شاعر مورد نظر پرسیده و به پاسخ‌های درستی دست پیدا کند.

حضور مربی نقطه‌ی قوت جلسات نقد و بررسی در کانون 

این شاعر همچنین درباره‌ی تفاوت جلسات نقد و بررسی کانون با دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها گفت: اتفاقی که در مواجهه‌ی عضو کانون با کتاب شعر یا داستان رخ می‌دهد، حضور مستقیم و راهنمایی «مربی» است و «کانون پرورش فکری» در ایران و شخص «مربی» در مراکز کانون پرورش فکری با روشنگری، علاقمند کردن، ایجاد تفکر خلاق و راهنمایی گام به گام عضو نوجوان در راه روشن نقد و گفتگو سبب شده‌اند تا نقد جایگاهی متفاوت داشته باشد.

کارشناس ادبی کانون افزود میهمان برنامه با حوصله و صبوری به سوالات و نکات اعضا پاسخ داده و ضمن تشویق آنها به مطالعه‌ی مستقیم کتاب و ارتباط بیشتر با مربیان و کتابخانه‌های کانون پرورش فکری از آن‌ها دعوت کرد تا ارتباط خود را با مراکز فرهنگی،هنری کانون حفظ کنند.

 میرزاپور در خصوص این ویژه برنامه هم گفت نشست ادبی دو پنجره به منظور آشنایی اعضا با نقد و بررسی کتاب، آشنایی مستقیم با شاعر معاصر کودک نوجوان و تربیت تفکر انتقادی سالانه در همه استان‌ها برگزار می‌شود.

وی افزود در این نشست که روز دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ در مرکز مجتمع آفربنش‌های کرج برگزار شد، مجموعه شعر «تا خیابان خوشبخت» اثر این نویسنده توسط اعضای نوجوان نقد و بررسی شد و اعضا ضمن خوانش اشعار منتخب، نظرات‌شان را مطرح کردند.

گزارش تصویری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =