کد خبر: 337709
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
بازدید 64
کلمه تعامل کلیدواژه مشکلات است

نشست هم‌اندیشی برنامه‌ریزی فعالیت‌های سال آینده مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان کرمان، در نشستی مجازی با حضور مدیرکل، معاونان، کارشناسان و مربیان مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان که ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، پیرامون برنامه‌ریزی و پیش‌بینی برنامه‌ها و فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان گفتگو شد.

بنابر این خبر، اکبر خدادادی مدیرکل کانون استان ابتدا از زحمات و تلاش‌های همراهان و همسنگران خود در مراکز فرهنگی‌هنری قدردانی کرد و با اشاره به اینکه پرورش هماهنگ ابعاد مختلف شخصیت کودک و نوجوان از اهداف اصلی کانون پرورش فکری است گفت: با توجه به سیاست‌های یکپارچه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در کل کشور، سه رویکرد کلی در پیش‌بینی‌ برنامه‌های سال آینده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی مراکز فرهنگی هنری را مرکز جهان دانست و افزود: مرکزمحوری اولین رویکرد است و همه چیز باید حول مراکز بچرخد. نوجوان‌محوری دومین رویکرد است. نقش دادن و مسئولیت دادن به نوجوانان، فعالیت‌های گفتگومحور و چالش‌برانگیز، پاتوق‌سازی برای نوجوانان و در ادامه این رویکرد خانواده‌محوری و ساختن محیطی امن برای آن‌ها مورد نظر است.

خدادادی سومین رویکرد را مخاطب‌محوری و برنامه‌ریزی فعالیت‌های روش‌مند با استفاده از اعضای ارشد و مردمی‌سازی معرفی کرد و بیان کرد: کلمه تعامل کلیدواژه مشکلات است و با شفاف‌سازی فعالیت‌ها می‌توان هم کانون را بهتر به مخاطبان شناساند و هم از ظرفیت‌های بیرونی برای رسیدن به اهداف استفاده کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با مرور طرح «شصتم خبردار شد» برای مربیان و ادامه اجرای این طرح اظهار داشت: طرح «شصتم خبردار شد»  در چهار مرحله‌ی احیای فعالیت‌های خاموش یعنی فعالیتی که مدتی است اجرا نشده است و در گذشته پویا بوده، تجربه فعالیتی که تاکنون انجام نشده است و برای بار اول تجربه می‌شود، انتقال مهارت به نزدیک‌ترین مرکز همتا برای تبادل تجربه موفق و تلاش برای مردمی‌سازی مهارت‌ها و گسترش دامنه فعالیت در محیط‌های خارج از مراکز فرهنگی‌هنری طراحی شده است و در یک فصل اجرا نتایج موفقی داشته و باعث رونق مراکز شده است و در فصل پیش‌رو دنبال خواهد شد.

پاسخگویی به سوالات مربیان از سوی معاون فرهنگی و کارشناسان درباره طرح «کانون و مدرسه» و «کانون‌یار» از بخش‌های دیگر این نشست مجازی بود.

کلمه تعامل کلیدواژه مشکلات است

کلمه تعامل کلیدواژه مشکلات است

کلمه تعامل کلیدواژه مشکلات است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =