کد خبر: 338172
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
بازدید 95
برگزاری نشست فصلی مسئولان مراکزکانون گیلان

نشست پایان فصل زمستان سال ۱۴۰۲ مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان مجازی برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست مجازی به‌منظور قدردانی از تلاش‌های همکاران مراکز فرهنگی هنری، مرور برنامه‌های اجرا شده طی سال جاری و اشاره به اهم فعالیت‌های سال ۱۴۰۳کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان برگزارشد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان طی این نشست، با تبریک تقارن بهار قرآن و طبیعت، به اهمیت خانه‌تکانی قلبی اشاره و بهره‌گیری از برکت‌های مادی و معنوی این ایام را یک ضرورت خواند.

برگزاری نشست فصلی مسئولان مراکزکانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی در نشست پایانی سال ۱۴۰۲ مسئولان مراکز فرهنگی هنری، از همکاران درگذشته این مجموعه نیز به نیکی یادکرد  و علو درجات و مغفرت واسعه الهی را برای یاران سفرکرده خواستارشد.

اشاره به موفقیت‌های کانون استان گیلان در عرصه فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، پژوهشی و درعین‌حال توفیق این مجموعه در زمینه درآمدزایی، ازدیگر موضوع‌هایی بود که میرعظیمی به آن اشاره‌داشت و این دست‌آوردها را ثمره تلاش‌های همکاران ستادی و مراکز فرهنگی هنری ارزیابی‌کرد.

این مدیرفرهنگی دراین میان، به سیاست‌های کلان کانون در سال ۱۴۰۳ پرداخت و پی‌ریزی فعالیت‌های این مجموعه را مبتنی بر سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عنوان‌کرد.

وی برهمین اساس نیز بومی‌سازی فعالیت‌ها را  بر پایه زیست بوم استان و شهرستان ضروری دانست و مشارکت موثر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان گیلان را در پیش‌برد این سیاست‌ها خواستارشد.

لزوم نگاه ویژه به فعالیت‌های کتاب‌محور و علاقه‌مندسازی روزافزون اعضا به مطالعه و کتاب‌خوانی، بهره‌گیری موثر از ظرفیت‌های گروه‌های مردم‌نهاد و اعضای ارشد این مجموعه جهت استفاده از ظرفیت‌های متقابل، فرصت‌های رسانه‌ای و تعریف نقش سفیر کانون برای اعضای باسابقه، ازدیگر موضوع‌هایی بود که مدیرکل کانون پرورش فکری استان بر آن تاکیدداشت.

میرعظیمی هم‌چنین، رویکرد سال جاری کانون را در محورقراردادن«مرکز»، «نوجوان» و «مخاطب» را یادآورشد و حرکت در این مسیر را نیازمند جذاب‌سازی مراکز فرهنگی هنری، هم‌گرایی فرهنگی، جانمایی مکان‌های مناسب ویژه اعضای نوجوان و بهره‌گیری از فرصت‌های اجرای طرح ملی «کانون‌مدرسه» عنوان‌کرد.

وی افزود: همراه‌سازی اعضا و خانواده‌ها و حضور هم‌زمان پدرها و مادرها در برنامه‌ها، برگزاری آیین‌ها در مراکز فرهنگی هنری شهرها، مناطق روستایی و کم‌برخوردار شهری و ادامه‌یافتن حرکت‌های موثری چون: آیین‌های ادبی دوپنجره و اجرای پویش کتاب‌خوانی«هر کلاس، یک کتاب‌خانه» به تحقق این مهم کمک‌می‌کند.

او درعین‌حال دریافت بازخورد ‌اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی کانون و نتیجه‌بخشی این برنامه‌ها را یک اولویت‌توصیف‌کرد و بر لزوم توجه ویژه به این موضوع ‌تاکیدکرد.

این مسئول درهمین‌حال، طرح‌ریزی ویژه‌برنامه‌ها و انتشار فراخوان‌های مناسبتی را لازم و ضروری دانست و با موفقیت‌آمیز توصیف‌کردن فعالیت‌های ‌کانون استان در این زمینه گفت: برگزاری فراخوان عکاسی با موضوع فلسطین طی ماه مبارک رمضان از جمله برنامه‌های پیش‌رو به‌شمارمی‌رود و در این میان، هم‌دلی با مردم مظلوم فلسطین، به ویژه کودکان ستمدیده فلسطینی و صیانت از قبله اول مسلمین، از اهدافی است که در انتشار این فراخوان دنبال‌می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در پایان صحبت‌های خود دیگر بار از تلاش‌های ارزش‌مند همکاران این مجموعه طی سال جاری قدردانی و بر لزوم استمرار در مسیر توفیق تاکیدکرد.

ادامه‌بخش این نشست که صبح روز شنبه، ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ و با حضور هم‌زمان کارکنان ستادی و مراکز فرهنگی هنری صورت‌گرفت، صحبت‌های معاون فرهنگی کانون استان گیلان بود.

برگزاری نشست فصلی مسئولان مراکزکانون گیلان

کوچک‌نژاد با طلایی توصیف‌کردن نسل امروز مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به اثربخش‌بودن فعالیت‌های آنان اشاره‌ و تلاش‌های بی‌وقفه همکاران و حمایت‌های بی‌دریغ خانواده‌های آنان در مسیر  تربیت نسل آگاه و آینده‌ساز را شایسته تجلیل خواند.

لزوم صیانت از فضای لبریز از مهر مادری کانون و ضرورت ارایه بسته‌های معرفت‌افزا و عشق‌آفرین به مخاطبان، ازدیگر موضوع‌هایی بود که کوچک‌نژاد به آن اشاره داشت.

او هم‌چنین ماه مبارک رمضان را فرصتی مغتمی برای بهره‌گیری از موهبت‌های معنوی این ایام خواند و ضمن اشاره به درپیش‌بودن بهار طبیعت، پیشاپیش سال جدید را به همکاران این مجموعه تبریک‌گفت.

معاون اداری‌مالی کانون استان گیلان نیز صحبت‌های خود را با اشاره به توفیق‌های کانون در تمامی زمینه‌ها، به ویژه موفقیت‌های مالی این مجموعه آغازکرد و به طرح موضوع‌هایی در این زمینه پرداخت.

برگزاری نشست فصلی مسئولان مراکزکانون گیلان

حمیدرضا قاسمی در ادامه، از سیاست‌های کانون کشور در حوزه کمک به معیشت همکاران سخن‌گفت و از برنامه‌های این مجموعه در سال آتی صحبت‌کرد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستانی، شرکای فرهنگی و خیرین برای پیش‌برد هرچه‌بهتر برنامه‌های کانون، ازدیگر موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های قاسمی به آن پرداخته‌شد.

کارشناس مسئول فرهنگی‌هنری کانون استان گیلان هم از اولویت‌های این حوزه برای حاضران صحبت‌کرد و ترسیم اهداف کمی و کیفی قابل سنجش و آگاهی‌بخش را در طرح‌ریزی و هدف‌گذاری فعالیت‌های ضروری خواند.

برگزاری نشست فصلی مسئولان مراکزکانون گیلان

ایجاد ارتباط موثر با افراد موفق و تاثیرگذار، استفاده از ظرفیت‌های کانون زبان و زبان‌آموزان این مجموعه هم‌خانواده برای جذب و پایدارسازی اعضا، تقویت هم‌گرایی و تشویق کارهای گروهی و بهره‌گیری از مرکز مجازی کانون جهت فرصت‌سازی برای اعضای علاقه‌مندی که به مربیان متبحر و مراکز فرهنگی هنری ثابت این مجموعه دسترسی ندارند، ازجمله موضوع‌هایی بود که در صحبت‌های اکرم‌السادات حسینی موردتوجه قرارگرفت.

او از برنامه‌ریزی مستمر برای بسط و گسترش فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در میان نسل کودک و نوجوان و به‌روزرسانی پانل‌های اطلاع‌رسانی مراکز نیز سخن‌گفت و از تلاش‌های بی‌شائبه همکاران مراکز فرهنگی هنری در خدمات‌رسانی موثر به مخاطبان قدردانی‌کرد.

مسئول حراست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان نیز به طرح موضوع‌های مرتبط با حفاظت فیزیکی و صیانت از محتوای رایانه‌های مراکز، به ویژه در ایام تعطیلات سال جدید پرداخت.

برگزاری نشست فصلی مسئولان مراکزکانون گیلان

جعفر مجیدی درادامه، پرداختن به فعالیت‌های دینی و اسلامی، توجه جدی به فضای مجازی و خودمراقبتی را دارای اهمیت ویژه قلمدادکرد و تمرکز بر این موارد را ضروری خواند.

به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌های موفق در حوزه توسعه و ترویج کتاب‌خوانی از سوی مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری رودسر، ماسال و تالش ازدیگر برنامه‌های نشست پایانی سال جاری مسئولان مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌شمارمی‌رفت.

برگزاری نشست فصلی مسئولان مراکزکانون گیلان

برگزاری نشست فصلی مسئولان مراکزکانون گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =