اجرای طرح «هرکلاس یک قفسه کتاب» برای مدارس مناطق کم برخوردار کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد از اجرایی شدن طرح «هرکلاس یک قفسه کتاب»» برای مدارس مناطق کم برخوردار این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و وبویراحمد سلیمان شهبازی در این خصوص گفت: طرح «هر کلاس، یک قفسه کتاب» در حال حاضر و در گام نخست در ۱۰ استان کشور در حال اجراست. در این طرح با تجهیز هر کلاس درس به یک کتابخانه کوچک و جذاب، با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار به دسترس‌پذیری کتاب برای دانش‌آموزان سراسر کشور در بستری مناسب و فرهنگی اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه با هدف کمک به توسعه‌ی عدالت فرهنگی و آموزشی و نقش‌آفرینی کانون به عنوان نهاد متولی فرهنگ در حوزه کودک و نوجوان اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون افزود:در این طرح تعداد ۱۹ مدرسه در استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت دانش آموزشی بیش از چهار هزار ۷۸۸ دانش آموزان انتخاب شده‌ است. برای هر مدرسه یک قفسه بهمراه کتاب‌های متناسب با گروه سنی دانش‌آموزان انتخاب و خریداری شده و برای هر کتابخانه تعداد ۲ تا ۳ سرگرمی از بین سرگرمی‌های مورد تایید کانون در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: این طرح پیرو اجرای برنامه‌های سلامت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی در خصوص پوشش محلات هدف دفاتر تسهیلگری و با استفاده از ظرفیت و امکانات موجود اجرا خواهد شد که در مرحله نخست در هفته آتی در مدارس مناطق کم برخوردار  به این قفسه‌های کتاب تجهیز خواهند شد. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =