اولین گردهمایی مسئولان مراکز کانون استان اردبیل در سال ۱۴۰۳ برگزار شد

اولین گردهمایی مربیان مسئول مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل در سال ۱۴۰۳، به مدت دو روز در سالن جلسه حوزه علمیه خواهران اردبیل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان اردبیل، در اولین جلسه این گردهمایی که باهدف تبیین شعار سال و تشریح سیاست‌ها و سند راهبردی کانون در سال ۱۴۰۳ تشکیل شد، ملیحه ملک‌زاده فرد، مدیرکل کانون استان اردبیل با اشاره به نام‌گذاری سال جاری به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» از سوی مقام معظم رهبری، گفت: اقتصاد مبتنی بر تولید ملی، زمینه‌ی رشد و توسعه کشور را با کاستن از میزان بیکاری، کاهش نرخ تورم، افزایش میزان درآمد ملی و بالا رفتن قدرت خرید فراهم کرده و رسیدن به قدرت اقتصادی را میسر خواهد کرد.

ملک‌زاده فرد در این خصوص به نقش فرهنگ و زیرساخت‌های آن برای عملی ساختن شعار سال اشاره‌کرده و اظهار داشت: تقویت فرهنگ ترویج و استفاده از کالای ایرانی نقش اساسی در جهش تولید ملی دارد و مربیان ما به‌عنوان الگو دهنده برای نسل آینده در فرهنگ‌سازی استفاده از کالای ملی نقش مؤثری خواهند داشت.

وی فضای فرهنگی حاکم بر خانواده‌ها را عامل مهمی در عملکرد اقتصادی آن توصیف کرده و خواستار اجرای برنامه‌های فرهنگی در این خصوص با حضور والدین اعضا شد.

مدیرکل کانون استان در ادامه بابیان اینکه در مبانی اسلام عمل به تکالیف دینی همواره مورد تأکید بوده است، گفت: در کنار تقویت ایمان و باورهای اعتقادی، اهمیت عمل به مبانی دینی را به جامعه هدف انتقال دهیم و ضمن برگزاری کارگاه‌های تخصصی، برای تربیت دینی، پرورش و رشد حس میهن‌پرستی و هویت ملی تلاش کنیم.

تشریح سیاست‌ها و سند راهبردی کانون در سال ۱۴۰۳/ اولین گردهمایی مسئولان مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

وی تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف تربیتی در حوزه کودک و نوجوان منویات مقام معظم رهبری راهنما و نشان‌دهنده‌ی مسیر درست است و در دستیابی به این اهداف باید از آن الگو بگیریم.

ملک‌زاده فرد فعالیت کودکان و نوجوانان در فضای مجازی را از موضوعات مهمی دانست که باید موردتوجه قرار گیرد و برای در امان ماندن از آسیب‌های این فضا، تقویت غیرت دینی و روحیه انقلابی در نوجوانان را مؤثر دانست.

مدیرکل کانون استان با اشاره به سیاست‌های جدید کانون، خاطرنشان کرد: ورود به همه برنامه‌ها و فعالیت‌های اجرایی در حوزه کودک و نوجوان از رویکردهای جدید کانون است و انتظار می‌رود در مراکز کانون به‌خصوص شهرستان‌ها و مناطق، در اتخاذ تصمیمات مهم در این حوزه، جایگاه کانون به‌عنوان نهادی تصمیم‌ساز و تأثیرگذار توسط همکاران برای مسئولان ارشد شهرستانی تبیین شود.

وی نوجوان محوری و تقویت فعالیت‌های گروهی را از دیگر سیاست‌های کانون عنوان داشته و بیان داشت: نوجوانان به دنبال دیده شدن هستند و مربیان کانون با شناخت از این روحیه‌ی اعضا، ضمن احترام به خواسته‌ها و سلیقه‌هایشان، آن‌ها را برای شناخت و طی مسیر موفقیت و رسیدن به کمال انسانی همراهی نمایند.

تشریح سیاست‌ها و سند راهبردی کانون در سال ۱۴۰۳/ اولین گردهمایی مسئولان مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

حجت‌الاسلام رسول خواسته مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل هم در مبانی تربیتی توجه به دو بعد جسمانی و روحانی انسان را موردتوجه قرار داده و بیان داشت: مکاتب بشری بیشتر تربیت جسم را مدنظر دارند درحالی‌که مکتب اسلام با توجه به اصل جامع‌نگری، خواستار توجه هم‌زمان به ابعاد جسمی و روحی انسان در امر تربیت است.

وی با اشاره به اینکه در امر تربیت پرورش عقل و قدرت تعقل انسان نیز حائز اهمیت است، گفت: کشف و پرورش استعدادها و تقویت قوه تعقل از گام‌های مهم تربیتی است و پروردگار عالم نیز در قران کریم استدلال‌های عقلی را برای هدایت بشری بکار برده است.

خواسته تصریح کرد: اگر فکر متربی پرورش‌یافته و فرصت و قدرت تفکر در آن‌ها رشد یابد، به ثبات شخصیت دست خواهند یافت که با تبلیغات ظاهری و فریبنده دچار تزلزل نخواهند شد.

تشریح سیاست‌ها و سند راهبردی کانون در سال ۱۴۰۳/ اولین گردهمایی مسئولان مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

در ادامه مربیان مسئول حاضر در این گردهمایی در ۵ گروه با برگزاری جلسات خود با کارشناس مسئول امور فرهنگی و کارشناس آموزش و پژوهش، کارشناسان امور فرهنگی، کارشناسان امور اداری و مالی، کارشناسان آفرینش‌های هنری و ادبی و کارشناسان روابط عمومی و فناوری اطلاعات، به بررسی سیاست‌های کاری اداره کل در سال پیش رو و برنامه‌های پیش‌بینی‌شده در مراکز پرداختند.

در دومین روز از این گردهمایی نیز با حضور مدیرکل کانون استان و اعضای شورای معاونان، مسائل، مشکلات و چالش‌های مراکز در ارائه خدمات به اعضای کودک و نوجوان موردبحث و تبادل‌نظر قرارگرفته و به سؤال‌ها و موارد مطرح از سوی حاضران پاسخ داده شد.

تشریح سیاست‌ها و سند راهبردی کانون در سال ۱۴۰۳/ اولین گردهمایی مسئولان مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

همچنین در این نشست مهدی رحیمی سرپرست کانون زبان استان نیز همکاری مراکز کانون پرورش فکری و کانون زبان را در پیشبرد اهداف توسعه گرایانه کانون تأثیرگذار عنوان کرده و خواستار استفاده از ظرفیت‌های دوجانبه بر شناساندن و معرفی این مراکز شد.

رحیمی بابیان اینکه اختصاص میز خدمت برای معرفی خدمات کانون زبان توسط مربیان موجب افزایش زبان آموزان و رشد کانون زبان استان خواهد شد، بیان داشت: در راستای ارائه خدمات برای علاقه‌مندان به آموزش زبان خارجه در شهرها و مناطق فاقد شعبه، در صورت رایزنی با مسئولان شهرستانی و جلب حمایت لازم برای فراهم شدن شرایط راه‌اندازی ازجمله ساختمان، کانون زبان آمادگی ایجاد شعب جدید در استان را دارد.

گفتنی است پیش از برگزاری این گردهمایی که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ۲۷ تا ۲۸ فروردین‌ماه برگزار شد، جلسه توجیهی و آموزشی مربیان مسئول «بدو انتصاب» نیز در روز یکشنبه ۲۶ فروردین‌ماه در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ کانون اردبیل برپاشده بود.

تشریح سیاست‌ها و سند راهبردی کانون در سال ۱۴۰۳/ اولین گردهمایی مسئولان مراکز کانون استان اردبیل برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =