مردمی‌سازی و فعالیت حلقه‌های میانی راهبرد اصلی کانون است

گردهمایی مدیران کل استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرعامل کانون برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی در آغاز این گردهمایی ضمن خیرمقدم به حاضران از تلاش‌های افرادی که در حوزه تعلیم و تربیت فعال هستند قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه تابستان فرصت مناسبی برای فعالیت حلقه‌های میانی است ادامه داد: برای راه اندازی حلقه‌های میانی نقش بزرگتر را ایفا کنید. کانون پرورش فکری با مردمی‌سازی بالا می‌آید.

علامتی در ادامه با اشاره به مواردی که با مشارکت فعالیت‌های مردمی موفق عمل کردند بر توجه بیشتر بر این امر تأکید کرد.

رهبر معظم انقلاب بارها در سخنرانی‌های خویش بر اهمیت مردمی‌سازی فعالیت‌ها و استفاده از حلقه‌های میانی، همچون جوانان خلاق، نخبه‌های فکری، تشکل‌های دانشجویی، نهادهای مردمی و انقلابی، به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی و تربیتی تاکید کرده‌اند.

تابستان فرصت مناسبی برای مردمی‌سازی و فعالیت حلقه‌های میانی است

مقام معظم رهبری بر اهمیت کانون تأکید دارند

در بخشی از این گردهمایی حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: برای موفقیت کشور باید به آموزش و پرورش توجه کنیم. کانون پرورش فکری بیرون از مدرسه قرار دارد و قسمت مینیاتوری آموزش و پرورش است.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری بر اهمیت کانون تأکید دارند و نقش کانون را در فعالیت‌هایی که دارد دنبال می‌کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید در رأس همه امور قرار بگیرد تصریح کرد: به گفته رهبری آموزش و پرورش در رأس همه وزارتخانه‌هاست. برخی متوجه این موضوع نیستند. هر مشکلی امروز در کشور وجود دارد برای بی توجهی به آموزش و پرورش است و هرچه موفقیت داریم به آموزش و پرورش برمی‌گردد.

وی افزود: نمی‌توانیم در جامعه، تعلیم و تربیت را نهادینه کنیم مگر اینکه دو مورد را درست کنیم. اول معلم؛ معلم باید قله‌نشین باشد و دوم خانواده؛ خانواده باید محکم و تأثیرگذار باشد. مهم‌ترین مشکل خانواده امروز این است که اعضای آن خیلی همدیگر را نمی‌بینند.

حاجی‌بابایی در پایان با بیان این‌که حضور من در اینجا بخاطر تشکر صمیمانه از شماست گفت: شما در کانون تأثیرگذار هستید. درست است فعالیت در کانون در مقایسه با مدرسه محدود است اما اثرگذاری دارد. حضور دانش‌آموزانی که هنرمند هستند تعلیم و تربیت را ارتقا می‌دهد. باید به کمک هم تلاش کنیم تمام سازمان‌هایی که به نوعی با آموزش و پرورش همکاری دارند ارتقا پیدا کنند.

تابستان فرصت مناسبی برای مردمی‌سازی و فعالیت حلقه‌های میانی است

با مجموعه‌های مردمی ارتباط بگیرید

همچنین هادی زینلی مشاور وزیرآموزش و پرورش در امور مردمی‌سازی در سخنانی بر اهمیت کار تربیتی و توجه به حلقه‌های مردمی تأکید داشت.

وی بر شناسایی مجموعه‌های مردمی اشاره داشت و گفت: در کانون پرورش فکری با مجموعه‌های مردمی ارتباط بگیرید.

زینلی با اشاره به اجرای طرح شهید بهنام محمدی در جهت مردمی‌سازی فعالیت‌ها گفت: طرح شهید بهنام محمدی یکی از مهم‌ترین طرح‌های بسیج بود. در این طرح سه مجموعه مدرسه، مسجد و خانه با یکدیگر پیوند خورد تا هویت انقلابی در دانش‌آموزان تقویت شود. گفتمان‌سازی انقلاب در بین دانش‌آموزان و شناسایی استعدادها و نخبگان مدارس یکی از محورهای مهم این طرح بود.

وی افزود: «مردم‌نهاد»، «اقتصادپایه» و «تکثیرشونده» سه ویژگی مهم مجموعه‌های مردمی است.

زینلی در پایان مواردی از صحبت‌های رهبری درباره استمرار در انجام کارها و ثبات قدم برای ادامه مسیر را بیان کرد.

تابستان فرصت مناسبی برای مردمی‌سازی و فعالیت حلقه‌های میانی است

مرغک کانون به پرواز درآمد

حامد صبوری مدیرکل امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نیز در سخنانی کوتاه گفت: در دوره جدید فعالیت کانون پرورش فکری، عنوان کانون بیشتر دیده شده و به یک گفتمان تبدیل شده است. نمایندگان مجلس با کار شما آشنا شدند و مرغک کانون به پرواز درآمده است.

وی افزود: در دوره جدید اتفاق‌های خوبی در کانون پرورش فکری افتاده است. از ظرفیت نمایندگان جدید استفاده کنید. شعار ما در آموزش و پرروش این است که کارهایمان دوسویه و هدفمند باشد.

در ادامه این گردهمایی مدیران کل استانی به بیان نظرها و موارد مربوط به استان خود پرداختند و درباره موضوع‌های مشترک به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گردهمایی مدیران کل استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =