کد خبر: 339070
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
تماشاخانه سیار کانون به استان مرکزی رسید

تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۳ تا ۵ اردیبهشت مهمان کودکان شهرهای اراک و ساوه در استان مرکزی بود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری به مدت سه روز برنامه‌های متنوع فرهنگی‌ هنری شامل نمایش، مسابقه، انیمیشن، معرفی کتاب و سرود در این استان اجرا کرد.

این تماشاخانه بعد از اجرای تئاتر عروسکی در شهر اراک به شهر ساوه سفر کرد و سه اجرای دیگر را برای عموم به نمایش گذاشت.

تماشاخانه سیار کانون به استان مرکزی رسید

برنامه‌های تماشاخانه سیار در شهر اراک با سه اجرا در منطقه «شهرک امام علی»، منطقه «باغ خلج مستوفی» و منطقه «رودکی» رقم خورد و با اجرای نمایش‌های شاد و آهنگین، نمایش فیلم، قصه‌گویی و مسابقه حضوری برای کودکان همراه بود.

تماشاخانه سیار کانون به استان مرکزی رسید

تماشاخانه سیار با حضور در مناطق کم‌برخوردار اراک و ساوه دو شهر بزرگ استان مرکزی برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی متنوعی اجرا کرد. این برنامه‌ها در امتداد اجرای برنامه‌های شاد در سکونت‌گاه‌های غیررسمی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی، ایجاد نشاط اجتماعی و اجرای عدالت فرهنگی در مناطق کمتر برخوردار اجرا شد.

همچنین این تماشاخانه با استفاده از امکانات نوین صدا و تصویر امکان نمایش فیلم و انیمیشن را روی تلویزیون شهری برای کودکان و نوجوانان فراهم ساخت.

تماشاخانه سیار کانون به استان مرکزی رسید

سابقه تماشاخانه سیار کانون به بیش از ۵ دهه گذشته بر می‌گردد  و سال‌های سال هنرمندان و پیش‌کسوتان حوزه تئاتر کودک و نوجوان مانند حمید گلی، علی فروتن، ناصر آویژه، مهدی قلعه و محمد مسلمی و .. بر روی این صحنه با اجرای نمایش‌های مختلف در سراسر کشور توانستند کودکان و نوجوانان بسیاری را در مناطق محروم با نمایش آشنا کنند.

تماشاخانه سیار کانون به استان مرکزی رسید

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =