تنوع و تکثر کتاب‌های کانون، شگفت‌انگیز است

غلامعلی حداد عادل در بازدید از غرفه کانون گفت: تنوع و تکثر کتاب‌های کانون از یک‌سو و استقبال مردم از سوی دیگر، نشان‌دهنده موفقیت کانون است و من خودم را مشاور غیررسمی کانون می‌دانم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، رئیس فرهنگستان زبان و ادب پارسی در بازدید از سی و پنجمین نمایشگاه کتاب تهران و غرفه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خود را مشاور غیررسمی کانون دانست و افزود: کانون پرورش فکری هم الگوست و هم الگوساز. البته در این دو سال مسیر خوبی را در پیش گرفته؛ امروز خود من با دیدن این تنوع و تکثر شگفت‌زده شدم. در هر حال این تعداد کتاب در زمینه‌های گوناگون از یک‌سو و استقبال مردم از سوی دیگر، نشان‌دهنده موفقیت کانون است و من خودم را مشاور غیررسمی کانون می‌دانم.

او در این دیدار با مربیان کانون گفت‌وگو کرد و توضیحات آن‌ها را درباره کتاب‌های مختلف کانون شنید.

حداد عادل همچنین به نخستین مواجهه خود با کانون پرورش فکری اشاره و بیان کرد: من در تمام این سال‌ها کانون و کتاب‌هایش را دنبال کرده‌ام. روزگاری که کانون شکل گرفت من دانشجوی دانشگاه تهران بودم و خودم نمی‌توانستم مخاطب آثار کانون باشم اما خیلی از کارها را برای خواهر و برادر کوچک‌ترم تهیه می‌کردم تا بخوانند.

تنوع و تکثر کتاب‌های کانون، شگفت‌انگیز است

به گفته رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی، جذابیت، ویژگی بارز کتاب‌های کانون بوده و هست. یادم می‌آید کتاب‌های کانون از نظر صفحه‌آرایی، تصویر و انتخاب موضوع بسیار جذاب بود و بچه‌ها با آن ارتباط برقرار می‌کردند.

حداد عادل با اشاره به این‌که مخاطبان از ظاهر کتاب به محتوا و باطن آن می‌رسند، گفت: نه تنها برای بچه‌ها که برای بزرگ‌ترها هم ظاهر کتاب و شیوه صفحه‌آرایی آن مهم است. پس پدیدآورندگان کتاب نمی‌توانند نسبت به شکل ظاهری کتاب بی‌تفاوت باشند و به آن نپردازند.

تنوع و تکثر کتاب‌های کانون، شگفت‌انگیز است

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سالن‌های ناشران کودک و نوجوان، ناشران عمومی، ناشران آموزشی(ویژه کانون زبان) و بخش مجازی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به نشانی https://book.icfi.ir/  حضور دارد.

سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =