تولید محتوا با موضوع محرم و اربعین برای کودکان در دستور کار کانون

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر تولید محتوای مناسب با موضوع محرم و اربعین برای کودکان و نوجوانان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فرهاد فلاح در نخستین نشست ستاد محرم و اربعین کانون پرورش فکری با بیان این مطلب گفت: با توجه به این‌که جریان اربعین مسیر خودش را دارد باید مشخص شود کانون چه نقشی در این مسیر دارد و برای کودکان و نوجوانان فضای اربعینی ایجاد کنیم.

معاون فرهنگی کانون با بیان این که خلا جدی محتوا در حوزه اربعین به شدت محسوس است و گروه‌هایی که در حوزه اربعین کار می‌کنند مشکل محتوا دارند، افزود: باید در حوزه محتوا کارگروه تشکیل دهیم و از مجموعه کتاب‎ها، عکس‌ها، اشعار، فیلم‌ها و... از ظرفیت باشگاه‌ها و انجمن‌های تخصصی در تولید محتوا بهره‌مند شویم.

او گفت: تجربه خوب استان‌ها درباره رادیو محیطی نشان داده که فضای روانی خوبی بین نوجوانان آغاز شده و از این فرصت هم باید در اربعین استفاده کرد.

فلاح ادامه داد: در راستای تولی‌گری فعالان حوزه کودک و نوجوان باید کمک کنیم دبیرخانه‌های تخصصی در معاونت فرهنگی شکل بگیرد. از هیئت خانگی و هیئت نوجوانان حمایت کنیم.

تولید محتوا با موضوع محرم و اربعین برای کودکان در دستور کار کانون

معاون فرهنگی کانون بیان کرد: برای موکب و پایگاه‌های مرزی از مربیان داوطلب سایر استان‌ها اعزام کنیم کوله هدایا پیش‌بینی و عملیاتی کنیم.

او ادامه داد: برگزاری محافل خانوادگی برای خانواده‌ها و زائران در نظر گرفته شود. وی افزود: باید جریان اربعین در مراکز احساس شود و نقش‌آفرینی نوجوانان عملیاتی شود.

فلاح گفت: بازدید از استان‌های مرزی و مراکز محل استقرار زائران و رفع مسائل وکمبودهای مراکز نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی کانون تاکید کرد: تماشاخانه‌های سیار کانون را باید در استان‌های غیر درگیر با اربعین وارد کنیم، برای حضور تماشاخانه‌ها در این استان‌ها برنامه داشته باشیم و کتبی و تصویری از حرکت و رویداد تماشاخانه‌ها گزارش تهیه شود.

او همچنین اضافه کرد: رویکرد تماشاخانه سیار می‌تواند تغییر کند و باید برای تماشاخانه سیار اربعین برنامه داشته باشیم.

تولید محتوا با موضوع محرم و اربعین برای کودکان در دستور کار کانون

فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون نیز در این جلسه با ارائه گزارش اقدام‌های صورت در سال گذشته به بیان نقاط ضعف و قوت عملکرد استان‌ها و ستاد اربعین پرداخت .

او در ادامه به بازخوانی نظام‌نامه اربعین 1403 پرداخت و گفت: باید نشست با فعالان حوزه کودک و نوجوان در کانون با موضوع اربعین برگزار کنیم و تجمیع دیدگاه‌ها صورت بگیرد و سپس نگاه به کانون تزریق شود.

معدنی افزود: گردهمایی کودکان عاشورایی در دومین سال متوالی در روز سه شنبه 19 تیر1403 با سومین روز عاشورا با یاد و نام حضرت رقیه(س) به‌طور هم‌زمان در همه استان‌ها برگزارشود.

محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون نیز در این نشست گفت: رویکرد امسال باید تمرکز بر محتوا باشد و در این زمینه محتوای مناسب در حوزه کتاب ، نمایش، سرود، شعر، داستان و ... برای زایران تولید می شود.

او ادامه داد: این آثار می‌تواند در کمیته‌های تخصصی، انجمن‌ها و باشگاه‌ها محتوا با موضوع محرم و اربعین تولید شود.

کریمی صارمی افزود: تمامی اعضای ستاد در استانها با رویداد اربعین درگیر می‌شوند و فضای اربعینی را باید تقویت کنیم.

تولید محتوا با موضوع محرم و اربعین برای کودکان در دستور کار کانون

سمیه سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل و روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز در این نشست گفت: رویکرد و عملکرد حوزه بین‌الملل را در جلسات تخصصی تعریف می‌کنیم. جریان‌سازی و تهیه پیوست رسانه‌ای با مدیریت اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل است که هم‌زمان با فعالیت‌های ستاد و استان‌ها اجرایی می‌شود.

ابراهیمی ادامه داد: در این زمینه جریان اربعین در کل مراکز باید جاری و ساری باشد و تمهیداتی در نظر گرفته شود و برای اهداف اربعین کار کرد تعریف و عملیاتی کنیم.

او افزود: می‌توانیم پویشی بین کودکان و نوجوانان ایران و عراق تعریف و نشست‌هایی تخصصی در بحث نقش‌آفرینی کودکان و نوجوانان داشته باشیم.

ابراهیمی در پایان گفت: پیشنهاد می‌کنم نوجوانان را وارد مدیریت میدان کنیم و از کمک آنان بهره‌مند شویم.

روح‌اله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست نیز در این نشست گفت: سال‌های قبل هم به‌صورت خودجوش مربیان کانون در مسیرهای اربعین به ارایه فعالیت‌های کانون به کودکان و نوجوانان زائر می‌پرداختند و ما باید امسال به آسیب‌شناسی سال‌های قبل بپردازیم و نقاط ضعف و قوت را بررسی کنیم.

 او ادامه داد: باید کارگروه مناسبتی در معاونت فرهنگی داشته باشیم و مرتب طبق تقویم مذهبی جلو برویم و فعالیت‌های دینی و مذهبی داشته باشیم.

مدیر دفتر مرکزی حراست کانون افزود: تامین بودجه برای برنامه‌های اربعین از سوی ستاد برای استان‌ها بسیار با اهمیت است.

او یادآور شد: مربیانی که در مسیر اربعین هستند باید به عنوان سفیرهای کانون شناسنامه‌دار شوند و برنامه‌محور جلو بروند.

تولید محتوا با موضوع محرم و اربعین برای کودکان در دستور کار کانون

امین کمالوندی معاون توسعه مدیریت و منابع کانون نیز در این نشست گفت: این‌که پیش از آغاز ماه محرم از  به فکر اجرای مراسم اربعین هستیم با اتفاق خوبی است و بهتر است اسم ستاد اربعین را به موکب کودکان و نوجوانان تغییر دهیم.

او تاکید کرد: کودکان و نوجوانان زائر مرز میرجاوه هم نباید فراموش شود.

کمالوندی پیشنهاد کرد: مراکز شهرهای مرکزی را می‌توانیم موکب اصلی اربعین قرار دهیم. در مهران مرزهای موکب اصلی، مرکز فعالیت‌ها باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع کانون همچنین اضافه کرد: باید از مربیان داوطلب برای یاری رساندن از موکب اصلی ثبت‌نام به‌عمل آید و موکب‌های ما فقط به ایستگاه‌های نقاشی تبدیل نشود بلکه از همه فعالیت‌های کانون استفاده کنیم.

او همچنین بیان کرد: تماشاخانه سیار را تجهیز می‌کنیم و با نیت اربعین برای آن برنامه عملیاتی می‌دهیم و انواع هدایا برای کودکان ونوجوانان نیز درنظر خواهیم گرفت. همچنین می‌توانیم از حلقه‌های میانی استفاده کنیم برای سفیران و موکب‌داران و میزبانان کوله‌های هدایا داشته باشیم.

بر اساس این گزارش در پایان نشست از سوی فرهاد فلاح معاون فرهنگی کانون روح‌الله عباسی‌نژاد مدیر دفتر مرکزی حراست به عنوان مسئول بخش اجرایی ستاد محرم و اربعین کانون تعیین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =