به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد، دوشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۵، به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بهاباد و به مناسبت ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت پاسداشت محیط زیست، نشست فرهنگی آموزشی «محیط زیست، حامی طبیعت» با شعار «نه به شکار بیرویه»برگزار شد.
این برنامه با حضور ۴۰ نفر از اعضا و والدین و نیز جمعی از مسئولان و کارشناسان، از جمله؛ طاهره محمدینیا مسئول امور اجتماعی و فرهنگی فرمانداری، فرشته خادمزاده مسئول حراست فرمانداری، شریعتی و حاجیزاده از ادارهی محیط زیست اجرا شد.
در آغاز برنامه، معرفی کانون و اهداف فعالیتهای فرهنگی و تربیتی آن انجام شد. سپس کتابخوانی و قصهگویی کتاب «پدی پتپت» برای اعضا اجرا شد و در ادامه، کتابهای علمی محیط زیست موجود در کانون معرفی گردید.
از بخشهای مهم این ویژهبرنامه، ارائه نکات آموزشی و آگاهیبخش درباره محیطزیست توسط شریعتی محیطبان شهرستان بود که با استقبال حاضران همراه شد. همچنین یکی از اعضا با خواندن متنی درباره محیطزیست، بر اهمیت حفظ طبیعت و منابع طبیعی تأکید کرد.
در پایان نیز فعالیتهای نقاشی و سفالگری با موضوع محیطزیست برای اعضا برگزار شد و کودکان و نوجوانان با خلاقیت خود، پیامهای زیستمحیطی را به تصویر کشیدند.
این نشست با هدف افزایش آگاهی، تقویت حس مسئولیتپذیری نسبت به طبیعت و فرهنگسازی در زمینه حفاظت از محیط زیست برگزار شد و فضایی آموزنده، صمیمی و پرنشاط را برای شرکتکنندگان رقم زد.
کد خبر: 375137
تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۵ - ۰۷:۲۵
- چاپ
با هدف ترویج فرهنگ حفاظت از طبیعت و آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت پاسداشت محیط زیست، نشست فرهنگی آموزشی «محیط زیست، حامی طبیعت» در مرکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بهاباد برگزار شد.