کیمیاگر بهترین فیلم پویانمایی جشنواره رشد شناخته شد

جایزه اول بخش پویانمایی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد به فیلم "کیمیاگر" به کارگردانی مهدی خرمیان رسید تا این پویانمایی موفق از سه حضور جشنواره‌ای خود سه جایزه را به دست آورد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این فیلم، مهر امسال موفقیت‌های خود را در اولین حضور با دریافت پروانه زرین، دیپلم افتخار و جایزه‌ی نقدی بهترین پویانمایی کوتاه بخش مسابقه آثار ویدیویی سینمای ایران در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودک و نوجوان همدان آغاز کرد و پس از آن رتبه دوم بخش هنرهای دیجیتال چهارمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌های دیجیتال را از آن خود کرد.
سومین جایزه فیلم کیمیاگر نیز روز 14 آبان و در مراسم پایانی چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم رشد که در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری کانون برگزار شد، به این فیلم اختصاص یافت.
فیلم کیمیاگر را مهدی خرمیان بر اساس فیلم‌نامه‌ای از حمیدرضا حافظی کارگردانی کرده است و طراحی پویانمایی، تدوین و موسیقی فیلم را به ترتیب "مهدی خرمیان و شیوا حسین‌پور"، "رضا حماسی" و "علی میرآغاسی" بر عهده داشته‌اند.
این فیلم پویانمایی، به مدت 10 دقیقه داستان پیرمرد کشاورزی را به تصویر کشیده است که به صورت اتفاقی با روش کیمیاگری آشنا می‌شود و همین امر، تغییراتی اساسی در زندگی و خلق و خوی او ایجاد می‌کند.‌