محمدعلی صفورا: «استقلال» ویژگی آثار پویانمایی دانشجویان است

عضو هیأت انتخاب و داوری بخش دانشجویی هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران گفت: آن چه در بخش دانشجویی و در اغلب دوره‌های جشنواره شاخص است، استقلال آثار این بخش است. به این معنی که اثر شاید به دلیل این که تهیه کننده شاخصی ندارد، از نظر «فرم» و «موضوع» ویژگی‌های منحصر به فردی دارد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «محمدعلی صفورا» از اعضای هیأت انتخاب و داوری بخش دانشجویی هفتمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، در باره بخش دانشجویی و استقلال آن در دوره هفتم به عنوان یک بخش مجزا گفت: برای شناسایی و کشف استعدادهای جوان لازم بود بخش دانشجویی از سایر بخش‌ها جدا و از داوری مستقلی برخوردار شود.
وی در باره افزایش جوایز این بخش در جشنواره امسال از یک به سه جایزه و 5 دیپلم افتخار گفت: بخش دانشجویی نیازمند تشویق است. افزایش جوایز هم به همین علت بود که با نظر دبیر جشنواره و شورای داوری انجام شد، از این رو بخش دانشجویی جشنواره چه در حوزه بین‌الملل و چه داخلی از ویژگی‌های جشنواره هفتم محسوب می‌شود.
مدرس دانشگاه تربیت مدرس درباره حمایت از آثار دانشجویی و پدیدآورندگان آن توضیح داد: افزایش جوایز به نوعی حمایت و دادن انگیزه به دانشجویان خلاق است. کسب جایزه، افتخاری برای دانشجویان به حساب می‌آید تا برای تولیدات بعدی خود با اطمینان بیشتری به سراغ تهیه کننده‌ها بروند.
صفورا تصریح کرد: پیشنهاد من به دبیر جشنواره، اعطای بورس‌های تحصیلی کوتاه مدت به دانشجویان برگزیده و بهره‌گیری از فضاهای آموزشی خارج از کشور است که این مساله در حد پیشنهاد باقی مانده و هنوز بررسی نشده‌است. به نظر من دانشجویان با قرارگرفتن در این فضاهای آموزشی، از فن‌آوری روز پویانمایی جهان بهره خواهند بود.
کارگردان انیمیشن «روزنامه» در باره سطح کیفی آثار بخش دانشجویی هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم تهران اظهار کرد: آن چه در بخش دانشجویی و در اغلب دوره‌ها شاخص است، استقلال اثر است. به این معنی که اثر شاید به دلیل اینکه تهیه‌کننده شاخصی ندارد، از نظر «فرم» و «موضوع» ویژگی‌های منحصر به فردی دارد، اما این ویژگی به محض حضور تهیه‌کننده رنگ می‌بازد و دیگر نمی‌توان نام دانشجویی را بر آن گذاشت.