تقدیر از "چشم‌های زمستانی" در نوزدهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی

کتاب "چشم‌های زمستانی" مجموعه شعرهای افسانه شعبان نژاد به عنوان یکی از کتاب‌های شایسته تقدیر نوزدهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران شناخته شد.

به گزارش روابط عمومی کانون، این کتاب که برگردانی فارسی است از مجموعه شعرهای داگلاس فلورین که با موضوع زمستان و طبیعت و زندگی پیرامون این فصل از نگاه سراینده به زبان انگلیسی ارایه شده بود.
این کتاب صبح روز 21 آبان 1390 در مراسم آغاز نوزدهمین دورههفته‌ی کتاب جمهوری اسلامی و در بخش شعر نوجوان با دریافت لوح تقدیر و جایزه ویژه مورد تقدیر قرار گرفت.
این مراسم با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار شد.
بر اساس این گزارش افسانه شعبان‌نژاد در کتاب "چشم‌های زمستانی"  ضمن برگردان شعرها به فارسی، سعی کرده است با همان نگاه، شعرهای تازه ای نیز بیافریند و در واقع هر شعر به سه شکل در کتاب ارایه شده است.
متن اصلی شعر به انگلیسی، ترجمه شعر به فارسی روان و هم شعر فارسی با موضوع شعرهای کتاب از نگاه شاعر ایرانی بخش های این کتاب را تشکیل می‌دهد.
تصویرگری شاعرانه و زیبای هدی حدادی نیز به این کتاب زیبایی دوچندان بخشیده است.
کتاب "چشم‌های زمستانی" که در سال 1388 توسط کانون منتشر شد سال گذشته نیز موفق شد در میان سه کتاب برتر پنجمین جشنواره کتاب برتر کودک و نوجوان قرار گیرد و لوح کتاب برتر این رویداد فرهنگی را در بخش شعر از آن خود سازد.
این جشنواره را انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان برگزار می کند.