در انتقال مفاهیم آموزشی و تربیتی از هنر تئاتر یاری بگیریم

تئاتر می‌تواند بسیاری از مفاهیم آموزشی و تربیتی را به کودکان و نوجوانان انتقال دهد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهدی قلعه کارگردان تئاتر کودک و نوجوان در ویژه‌ برنامه روز جهانی تئاتر با اعلام این مطلب گفت: هنر تئاتر این قدرت و توان را دارد که هنرمندان بتوانند از طریق آن مفاهیم و نکته‌های مهمی هم‌چون  ریاضی، ادبیات، بهداشت و نظایر آن را به کودکان و نوجوانان انتقال دهند و در آموزش‌های خود از آن یاری بجویند.
مدیر انجمن تئاتر کودک و نوجوان خانه تئاتر، هم‌چنین از نقش تریلی سیار تئاتر به عنوان یک عامل مهم در گسترش فرهنگ تئاتر و ایجاد علاقه به این هنر در کودکان و نوجوانان یاد کرد و گفت: کانون پرورش فکری با استفاده هر چه بیشتر از تریلی سیار خود در نقاط مختلف کشور می‌تواند در این زمینه بیش از پیش اثر گذار باشد و در توسعه هنر تئاتر نقش‌آفرینی کند.
            وی با بیان این‌که مرکز ملی اسیتج به عنوان نماینده جهانی اسیتج در ایران در بخش آموزشی و پژوهشی نقش بسیار مهمی دارد اظهار داشت: دست اندرکاران هنر تئاتر با ارائه مقاله‌های متعدد خود در جشنواره‌ها و سمینارهای بین‌المللی می‌توانند معرف خوبی از هنر تئاتر ایران به جهانیان در این حوزه باشند و ما امیدواریم که مرکز ملی اسیتج ایران بتواند در این زمینه بیش از پیش مثمرثمر باشد.
            این کارگردان تئاتر کودک و نوجوان در ادامه با بیان این نکته که اسیتج به تنهایی نمی‌تواند در بخش تئاتر کودک و نوجوان پیشرفت زیادی داشته باشد تاکید کرد: با حمایت کانون و ارتباط با گروه‌های مختلف  تئاتر و هنر نمایش در دنیا و همچنین ساماندهی هر چه بیشتر گروه‌های تئاتر و حضور در جشنواره‌های بین‌المللی امیدواریم هر روز شاهد پیشرفت بیشتر کشورمان در عرصه تئاتر کودک و نوجوان باشیم  و به کمک یک دیگر از عهده این وظیفه بزرگ برآییم.
            مدیر انجمن تئاتر کودک و نوجوان با بیان این‌که وظیفه اصلی انجمن تئاتر کودک و نوجوان حمایت صنفی از حقوق مادی و معنوی گروه‌های تئاتری در بخش رفاهی و تامین اجتماعی و ... بوده اظهار داشت: تاکنون کارگاه‌های آموزشی خوبی در این زمینه برگزار شده که به خوبی از آن استقبال می‌شود و ما امید داریم حاصل تلاش‌مان بیش از هر چیز مورد توجه کودکان و نوجوانان قرار گیرد .
            قلعه افزود: از آنجایی که هیچ دانشگاه یا عرصه‌ای در زمینه آموزش علمی تئاتر وجود ندارد وظیفه خانه تئاتر، آموزش این هنر به مخاطبانش است که در شاخه‌های مختلفی هم‌چون بازیگری، طراحی صحنه و ... از طریق هنرمندان با تجربه انجام می‌گیرد.
            وی گفت: متاسفانه ما سالن برای اجرا در عرصه تئاتر کودک و نوجوان کم داریم. در واقع تئاتر کودک و نوجوان در کشور ما جدی گرفته نمی‌شود. این هنر در کشور ما مظلوم بوده و مظلوم‌تر از آن، تئاتر کودک و نوجوان است که امیدوارم با ساماندهی، این مشکل در کشور ما رفع شود.