عموزاده خلیلی برای داستان‌نویسی نوجوانان، کتاب کوچک نوشت

فریدون عموزاده خلیلی به منظور آشنایی نوجوانان با شیوه داستان‌نویسی کتابی با عنوان "کتاب کوچک برای داستان نویسی" را راهی بازار کرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، عموزاده خلیلی در این کتاب از ابتدا با ایجاد فضایی شاد و صمیمانه مخاطب را با خود همراه می‌کند و شیوه‌های شروع یک داستان و چگونگی انتخاب سوژه‌ای که جذابیت بیشتری برای خواننده داشته باشد از میان اشیا و وسایلی از قبیل آلبوم عکس‌های خانوادگی و عطر‌ها و بوهایی که ممکن است آن‌ها را به‌خاطرات گذشته خود ببرد نوجوانان را به خود‌آزمایی در نوشتن راهنمایی می‌کند.
نویسنده در ابتدای این کتاب آورده: با این کتاب دنبال پزدادن نباشید. مثلا اگر می‌خواهید یک خروار اصطلاح قلمبه، سلمبه داستان‌نویسی را تو مشت‌تان داشته باشید که پس‌فردا هرجا، پیش سر و همسر و غریبه و آشنا، هم‌کلاسی و همسایه، پسر خاله و دختر خاله قیف بیایید، بهتر است از اول قید این کتاب کوچک را بزنید، چون ته این کتاب تازه اگر جَنَمَش را داشته باشید از شما" داستان" در می‌آید نه اصطلاحات قلمبه سلمبه داستانی...
"کتاب کوچک برای داستان‌نویسی" برای گروه سنی ه (سال‌های دبیرستان) منتشر شده ومینو کریم‌زاده آن را ویراستاری، کورش پارسا‌نژاد به عنوان ناظر هنری و منیژه ونکی آن را صفحه‌آرایی کرده است.
این کتاب با شمارگان 5 هزار نسخه در142 صفحه توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده و در فروشگاه‌های کانون  سراسر کشور عرضه می‌شود.