به کودکان اجازه دهیم با خلاقیت خودشان بنویسند

ترویج کتاب‌خوانی و خواندن مهم‌ترین وظیفه نهاد‌ها و سازمان‌های برگزارکننده هفته ملی کودک است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان‌، فرهاد حسن‌زاده نویسنده کودک و نوجوان از تشویق و ترغیب کودکان به نوشتن به عنوان یکی از بهترین راه‌ها برای رشد ذهنی و خلاقیت آن‌ها نام برد و ادامه داد: ما نباید کودکان را مجبور کنیم بر اساس نظرات و ایده‌های ما بنویسند، نوشته‌های آن‌ها باید مبتنی بر خلاقیت‌های ذهنی خودشان باشد.
این تولیدکننده آثار کودک گفت: نهادها و سازمان‌های فعال در حوزه کودک باید تلاش کنند کتاب، جایش را در سبد خانواده‌ها باز کند.
این نویسنده افزود: بچه‌هایی که بدون کتاب بزرگ می‌شوند، نمی‌توانند آینده خوبی داشته باشند و نخواهند توانست آینده خوشایندی برای جامعه‌شان بسازند.
حسن‌زاده معتقد است متولیان کودک در حوزه فرهنگی، کودکان را جدی نمی‌گیرند و ارتقاء و آموزش و بهبود شرایط کودکان را در اولویت ندارند. وی افزود: حمایت‌های لازم برای تولید آثار کودکان در حوزه نشر به فراموشی سپرده شده است.
نویسنده کتاب "ماشو در مه" تشکیل فراکسیون کودک را در مجلس شورای اسلامی را گامی در جهت توجه به کودکان دانست و تصریح کرد: این مساله که اهداف و برنامه‌های این فراکسیون و دغدغه‌های تشکیل دهندگانش چیست، اهمیت دارد. وی افزود: با تشکیل یک چنین گروهی در نهاد قانون‌گذاری کشور می‌توانیم امیدوار باشیم کودکان در تصویب قوانین منظور می‌شوند.