هفته ملی کودک فرصتی برای طرح مطالبات است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان در نشست خبری به مناسبت هفته ملی کودک با بیان این‌که رسانه‌ها در احقاق حقوق کودکان و نوجوانان در جامعه نقش به‌سزایی دارند اظهار داشت: برگزاری هفته ملی کودک فرصت مناسبی است تا در شناخت و احقاق و مطالبات، کودکان را یاری و راهنمایی کنیم و بتوانیم ترجمه واقعی از حق کودک را برای‌شان ترسیم کنیم.

به گزارش ادراه کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پرویز ابراهیمی از رسانه‌ها به عنوان یکی از متولیان حوزه کودک نام برد و افزود: هفته کودک زمان خوبی است که به دنیای پاک کودکان وارد شویم و در پیشبرد زمینه‌های شکوفایی استعدادهای‌شان در کنار کودکان باشیم، چرا که کودکان سرمایه‌های زندگی هستند و اگر به آن‌ها درست بپردازیم می‌توانیم شاهد آینده‌ای امیدوار باشیم.
ابراهیمی تقویت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی وهم‌سویی دستگاه‌ها برای برگزاری برنامه‌های ویژه هفته ملی کودک را از اهداف این هفته برشمرد و افزایش توجه به ارتقای آگاهی جامعه نسبت به کودکان و رشد شکوفایی و استعدادیابی آن‌ها را از دیگر اهداف هفته ملی کودک نام برد.
مدیرکل کانون در ادامه گفت: افزایش توجه بزرگ‌سالان به رشد و تکامل همه جانبه کودکان، توجه به فرهنگ غنی ملی و بهره‌مندی از آموزه‌های دین مبین اسلام، بهره‌گیری از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مادی و انسانی و همه جانبه در بخش‌های ذی‌ربط و ایجاد شور و نشاط به یاد ماندنی با مشارکت خود کودکان از دیگر اهداف هفته ملی کودک نام برد.
ابراهیمی با اشاره به این‌که 18 دستگاه اجرایی در سطح استان در هفته ملی کودک با هماهنگی دبیرخانه برنامه‌ریزی می‌کنند تصریح کرد: هفته ملی کودک از 15 مهر آغاز و تا 21 مهر ادامه خواهد داشت و برنامه‌های مختلف فرهنگیهنری از جمله برگزاری نمایشگاه با هفت غرفه در زمینه‌های کاردستی، سفال، نوشتن خلاق، کتاب و سرگرمی، بازی، آموزش امدادهای اولیه، آشنایی با حرکت‌های ورزشی پایه و برپایی غرفه‌هایی از سوی هلال احمر و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ارایه می‌شود.
وی با بیان این‌که شعار هفته ملی در سال جاری «زنده باد کودکی، زنده باد زندگی» است ابراز داشت: نمایشگاه در روز 15 مهر ماه افتتاح و در روز 16 مهر ماه با انجام راهپیمایی نمادین کودکان در احقاق حقوق خود و برگزاری مراسم افتتاحیه با حضور مسوولان فرهنگی استان کار خود را آغاز می‌کند.
مدیرکل کانون ادامه داد: از 17 مهر ماه شروع هفته استاندارد نیز کانون پرورش فکری با حضور فعال در نمایشگاه به مدت 4 روز از حقوق استاندارد بودن اسباب‌بازی‌ها برای کودکان و نوجوانان فعال خواهد بود.
ابراهیمی با بیان این‌که در روز 18 مهر ماه نیز پرواز بادبادک‌ها در تپه عباس‌آباد، 19 مهر مشارکت در راهپیمایی خانوادگی و ایجاد غرفه گریم با همکاری نیروی انتظامی از اهم برنامه‌های هفته ملی کودک است افزود‌: با توجه به دارا بودن 6 کتاب‌خانه سیار روستایی در سطح استان برنامه‌های مختلفی نیز برای کودکان روستایی در نظر گرفته شده است. گسترده‌ترین این فعالیت در روستای گراچقا به صورت پایلوت برنامه فرهنگی‌هنری، در بخش کتاب‌خانه سیار روستایی با مشارکت اهالی اجرا می‌شود.
ابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود مراکز کانون پرورش فکری را مسجد کودکان نام برد و اظهار داشت: در دین مبین اسلام مساجد علاوه بر برگزاری نماز جماعت محل اجرای فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی بوده و کانون به دنبال این رسالت بزرگ با حضور خیرین کمک به تامین منابع مالی است.