مرکز کانون در بندرگز افتتاح می‌شود

نمایشگاه هفته ملی کودک استان گلستان با شرکت دستگاه‌های مختلف آغاز به کار کرد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با 15 مهر ماه اولین روز هفته ملی کودک، نمایشگاه و کارگاه‌های هفته ملی کودک در محل مجتمع فرهنگی و هنری گرگان آغاز به کار کرد.
در نخستین روز برپایی نمایشگاه تعداد 150 نفر از دانش‌آموزان مدارس گرگان به همراه تعدادی از خانواده‌ها و علاقه‌مندان از آن دیدن می‌کنند.
بازدید‌کنندگان از بخش‌های متنوع طراحی شده در نمایشگاه از جمله کارگاه نمایش فیلم، غرفه‌های مختلف، کارگاه‌های اجرایی و به ویژه غرفه بازی‌های بومی و محلی دیدن کردند.
در نمایشگاه هفته ملی کودک غرفه‌های متعددی از فعالیت‌های کانونی از قبیل اسلامی، معرفی کتاب، کتاب و سرگرمی، نمایش عروسکی، ادبی، شعرخوانی، بازی و سرگرمی، نجوم، نقاشی، سفال، پخش فیلم، انیمیشن، کاردستی، معرفی سرزمین، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و نشریه دیواری، هم چنین بهزیستی با غرفه‌های توان بخشی، گفتار درمانی، شنوایی سنجی، بینایی سنجی، موسسه خیریه گل‌های جاویدان، هلال احمر با غرفه امداد و نجات، کمیته امداد با غرفه مشاوره، بهداشت با غرفه سلامت، دادگستری با غرفه نمایشگاه کتاب و مشاوره، نیروی انتظامی با غرفه پیش‌گیری و بانک ملی با غرفه آموزش کودکان برپا شده است.
هم چنین کارگاه‌های عملی اسلامی، ادبی، نمایش عروسکی، روخوانی کتاب، بازی های بومی و محلی، نقاشی، نجوم، پخش فیلم، انیمیشن، کاردستی و سفال نیز دایر است که به تناوب در طول هفته اجرا می‌شود.
ساعات کار نمایشگاه 8 صبح تا 17 عصر است. علاوه بر آن از ساعت 17 الی 18 عصر نیز کامیونت نمایش عروسکی در پارک‌های مختلف شهر گرگان و برخی شهرستان‌ها مبادرت به پخش فیلم‌های انیمیشن تولید کانون خواهد کرد.
حسین سمیعی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان‌، نیز برنامه‌های هفته ملی کودک در روز شانزدهم مهر به مناسبت کودک، بازی، افتتاح رسمی نمایشگاه، جشن روز ملی کودک ویژه دانش‌آموزان، جشن روز ملی کودک ویژه مهدکودک ها، کارناوال شادی مهد کودک‌ها در گرگان، کتاب‌خانه سیار شهری کانون در حاشیه شهر، مانور امدادگران هلال احمر انجام خواهد شد.
وی افزود: برای  هفدهم مهر به مناسبت کودک، سلامت، ایمنی، مسابقه نقاشی و انشا‌نویسی"پلیس و کودک"، کارناوال هفته ملی کودک در منطقه مرزی، افتتاح پایگاه مقاومت بسیج اداره کل کانون، بازدید مهدکودکی‌ها از شهرک ترافیک، مانور زلزله در مهد کودک‌ها تدارک دیده شده است.
سمیعی برنامه‌های کانون در روز هجدهم مهر به مناسبت میراث فرهنگی، کودک، طبیعت را شامل مسابقه پرواز بادبادک‌ها، همایش همیاران پلیس، اهدا گل به پلیس توسط غنچه‌های هلال، بازدید مهدکودکی‌ها از نمایشگاه هفته ملی کودک و حضور در طبیعت عنوان کرد.
 وی همچنین گفت : نوزدهم مهر به مناسبت کودک و رسانه برنامه ویژه صدا و سیمای گلستان، قرائت بیانیه هفته ملی کودک در نماز جمعه‌ها، پخش فیلم‌های کودکان را خواهیم داشت.
به گفته مدیر کانون گلستان در  بیستم مهر به مناسبت روز کودک، کتاب و فضای مجازی افتتاح مرکز بندرگز، اهدا کتاب در بیمارستان کودکان‌، نشست با نویسندگان از جمله برنامه‌های این روز است.
وی برنامه روز بیست ویکم مهر به مناسبت کودک و نیایش را نشست مشاوران نوجوان با شهردار و معاون دادگستری اعلام کرد.