ابتکار کانون در ایجاد فراکسیون کودک در مجلس ارزشمند است

سیدعلیرضا گلپایگانی انیماتور و فیلم‌ساز گفت: تلاش کانون برای ایجاد و راه‌اندازی فراکسیون کودک بسیار ارزشمند است و مجلس می‌تواند در همه بخشهای مربوط به کودکان نظیر آموزش، بهداشت، حقوق و کارهایی از این دست مشاورانی متخصص در امور کودکان اختیار کند تا اگر قوانینی تصویب می‌شود که کودکان بخشی از آن هستند، حقوق آنها هم منظور شود و مجریان هم بتوانند پاسخگو باشند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این عضو هیئت علمی دانشگاه هنر همچنین توضیح داد: بیشترین آموزه‌ها را ما در دوران کودکی فرا می‌گیریم و شخصیت‌مان در این زمان شکل می‌گیرد.
سیدعلیرضا گلپایگانی با بیان این دیدگاه، افزود: کودکان ما حق دارند که در خانه، مدرسه و جامعه از حمایت‌های قانونی برخوردار باشند.
این فیلم‌ساز ضمن اظهار امیدواری از اقدام مجلس شورای اسلامی در تشکیل فراکسیون کودک، گفت: هر حرکتی که در راستای توجه به حقوق و یا آموزش کودک باشد و در هر مقطعی که انجام شود می‌تواند مثبت باشد . اما من به عنوان یک تولید‌کننده آثار انیمیشن که مخاطب اصلی من کارهای کودک هستند بیشتر از این‌که به دنبال قوانین خوب باشم به دنبال عملکرد خوب هستم.
این فیلم‌ساز کودک ادامه داد: اگر چه بسیاری از کودکان محبت والدین‌شان را دارند، اما به فضایی نیاز دارند، که رشد کرده و آموزش ببینند. ما به قوانینی نیاز داریم که به رشد و حمایت از آن‌ها منجر شود. قوانین باید اجرا شود و مجریان هم باید اطاعت کنند. وقتی قانون برای کودک نوشته شود و حقی برای او تعریف شود که او نیاز به این آموزه ها دارد و برایش باید چنین هزینه‌هایی شود، آن‌ها در فضایی بهتر رشد خواهند کرد. به نظر من با این‌که همه ما کودکان را دوست داریم و به آن‌ها توجه می‌کنیم، اما آن‌ها را خیلی جدی نمی‌گیریم. آن‌قدر که درباره آن‌ها حرف می‌زنیم برای‌شان برنامه‌ریزی درستی نداریم.
عضو بنیاد بازی‌های رایانه‌ای گفت: حوزه‌های مربوط به کودکان‌، از آموزشی گرفته تا بهداشتی و ... همان‌قدر که وسیع است، بیصاحب هم هست. ما بدون اینکه برای بچه‌های‌مان فکری کرده باشیم آن‌ها را کاملا در اختیار بازی‌های رایانه‌ای گذاشته‌ایم و آن‌ها ساعت‌های متمادی درگیر این بازی‌ها می‌شوند.
وی ادامه داد: نمی‌خواهم بگویم باید آن‌ها را کنترل کنیم، اما در کنار بچه‌های‌مان باشیم و در جریان سرگرمی‌های آن‌ها قرار بگیریم.
این استاد دانشگاه از انیمیشن به عنوان یک زبان جذاب و تاثیرگذار برای همه کودکان نام برد و گفت: والدین از آن‌جا که مسوولیت‌هایی دارند؛ ممکن است وقت کافی و دانش لازم را برای فرزندان‌شان نداشته باشند، به همین دلیل آموزش و رشد اجتماعی و فرهنگی آن‌ها به محیط‌های آموزشی، تلویزیون، مدارس و... واگذار می‌شود و این نهاد‌ها باید فضا و ابزار لازم برای کودکان را فراهم کنند.