«بشنو از نی» حسن تهرانی به چاپ سیزدهم رسید

کتاب «بشنو از نی» نوشته حسن تهرانی و 17 عنوان کتاب دیگر از آثار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای چندمین بار تجدید چاپ شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این کتاب که با تصویرگری ک. طالقانی آراسته شده در سال 1361 برای گروه سنی «د» منتشر شد و اکنون پس از 32 سال در مرحله چاپ سیزدهم، شمارگان آن در مجموع به 275هزار نسخه رسیده است.
در این میان، کتاب «مادر مادر است» به نویسندگی شانکار، ترجمه بهروز غریب‌پور و تصویرگری پولاک بیسواس که در سال 1362 برای گروه سنی «الف» منتشر شد در مرحله چاپ دهم شمارگان آن از مرز 240هزار نسخه گذشت.
در همین حال، کتاب «زنبور عسلی به نام وزوزی» به نویسندگی علی اشرف کریمی و تصویرگری نسرین خسروی برای دهمین بار به مرز 200هزار نسخه رسید و کتاب «گودال آب» نوشته آدلائید هال، ترجمه فریدون رحیمی و تصویرگری ک. طالقانی برای گروه سنی «الف» برای هشتمین بار با شمارگان 200هزار نسخه به زیر چاپ رفت.
بر اساس این گزارش، کتاب «چه می‌بینیم، چه هست» به نویسندگی ماریا انریکا آگوستینلی، ترجمه شراره صالحی و بازنویسی پویا زند به مرحله چاپ ششم رسید و تاکنون 145هزار نسخه از آن برای گروه سنی «الف» منتشر شده است.
بر همین اساس، کتاب «عمو نوروز» با تنظیم متن فریده فرجام و م. آزاد و نقاشی فرشید مثقالی که نسخه اول آن در سال 1346 منتشر شده بود برای پنجمین بار تجدید چاپ شد و شمارگان آن به 75هزار نسخه برای گروه سنی «ب» رسید و کتاب «کشاورز پیر و خرس قهوه‌ای» بازپرداخته رضا رهگذر و تصویرگری عادل رستم پور برای چهارمین بار چاپ شد و شمارگان آن از 70هزار نسخه گذشت.
در عین حال، کتاب «چوب‌ها و ریشه‌ها» با طراحی و نمونه‌سازی عبدالرضا مزاری‌جلالی برای چهارمین دفعه با شمارگان 63هزار، «صدف‌ها» از مجموعه (دوباره نگاه کن) با طراحی و اجرای مرتضی اسماعیلی سهی و عکاسی حسین هنریاری برای چهارمین بار و شمارگان 60هزار و «اکسیژن و همبازی‌هایش» نوشته سرور کتبی و تصویرگری عادل رستم پور برای سومین دفعه با 40هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است.
همچنین، کتاب «من کجا هستم؟» به نویسندگی مویرا باترفیلد، ترجمه امیرحسین بنکدار و تصویرگری جولیا کلی برای چهارمین دفعه با شمارگان 35هزار نسخه، «ارنگ ارنگ بگو چه رنگ» (بازی، شعر، نمایش) سروده‌ی افسانه شعبان‌نژاد و تصویرگری و طراحی گرافیک راشین خیریه برای سومین بار و شمارگان 26هزار نسخه، «زود برمی گردیم» نوشته علی اصغر عزتی پاک و تصویرگری مریم نیکخواه ابیانه برای دومین بار با شمارگان 23هزار، «ماه من... ماه ما...» به نویسندگی و تصویرگری آناهیتا تیموریان برای دومین دفعه با 20هزار نسخه از دیگر کتاب‌های تجدید چاپی کانون است.
در عین حال کتاب «قصه‌های جوهای عاقل» از مجموعه قصه های طنز به نویسندگی دنیس جانسون داویس، تصویرگری و دوخت هانی الساعد احمد، طراحی حاج حمدی و محمد فتوح و ترجمه امیر طاهری و نورا حق پرست برای دومین بار با شمارگان 17هزار نسخه، «استخوان‌ها» از مجموعه دوباره نگاه کن با طراحی و اجرای شری نجفی و عکاسی اسماعیل عباسی در دومین مرحله چاپ با شمارگان 17هزار نسخه، «پی تی کو... پی تی کو...و دو داستان دیگر» با نویسندگی فرهاد حسن‌زاده و تصویرگری علی خدایی در چاپ دوم با شمارگان 15هزار نسخه و «آبی لبخند» (مجموعه شعر) سروده‌ی شاهین رهنما و تصویرگری سارا خرامان در مرحله چاپ دوم با شمارگان 10هزار نسخه تجدید چاپ شد.