کد خبر: 235690
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱
نوزده عنوان کتاب علمیِ کانون تجدید چاپ شد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان 19عنوان از کتاب‌های علمیِ پرمخاطب خود را برای چندمین بار تجدید چاپ کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «اسرار طبیعت» نوشته آنجلا ویکلز، ترجمه شهلا افشار سلیمانی و عکاسی دیو کینگ در سال 1376 برای اولین بار در گروه سنی ج و د منتشر شد و اکنون در ششمین مرحله چاپ شمارگان آن به 55هزار نسخه رسید.
در عین حال، کتاب «پیدا و نهان در طبیعت» ترجمه مجید عمیق در مرحله چاپ سوم با 50هزار نسخه و «آب و گردش آن در طبیعت» ترجمه محمدجواد میرهادی برای سومین بار با شمارگان 45هزار نسخه تجدید چاپ شد.
همچنین «چشم و بینایی» به نویسندگی استیو پارکر و ترجمه رویا دُراتی برای پنجمین بار با شمارگان 43هزار نسخه منتشر شد و «رنگ در دنیای حیوانات (دنیای شگفت انگیز رنگ)» پدیدآوردندگان سالی و آدرین مورگان و ترجمه مجید عمیق برای چهارمین بار چاپ شد و شمارگان آن از 40هزار نسخه گذشت.
بر همین اساس کتاب‌های «تغذیه و گوارش» نوشته استیو پارکر و ترجمه پریسا خسروی و «ماهیان تا خزندگان» به نویسندگی لیونل بندر و ترجمه سیمین معزی متین هر دو برای گروه سنی د و ه برای چهارمین بار منتشر شد و شمارگان آن به 40هزار نسخه رسید.
بر اساس این خبر «قلب ما دستگاه گردش خون ما» نوشته سیمور سیمون و ترجمه سیروس طاهباز برای سومین دفعه با شمارگان 35هزار نسخه و «نقش اندام حیوانات در طراحی ابزارها» به نویسندگی دیوید برنی و ترجمه مجید عمیق برای چهارمین دفعه و شمارگان 33هزار نسخه از جمله کتاب‌هایی است که به تازگی تجدید چاپ شده است.
هم‌چنین کتاب «دنیای شگفت انگیز حشرات در زیر میکروسکوپ» نوشته جوی فرانسیس، تصویرگری نیل لوید و ترجمه مجید عمیق برای گروه سنی «د» در چهارمین مرحله چاپ شمارگان آن به مرز 25هزار نسخه رسید.
در عین حال 6 کتاب «سیارات دور»، «سیارات نزدیک»، «ستارگان دنباله‌دار و سیارک‌ها»، «ستارگان و کهکشان‌ها»  و «خورشید و کره‌ی ماه» از مجموعه (کاوش در فضا) به نویسندگی یان گراهام و ترجمه مجید عمیق در چاپ چهارم شمارگان آن به 21هزار رسید.
در این میان کتاب «دنیای شگفت انگیز کاغذ» به نویسندگی و طراحی رامین رازانی و ترجمه موگه رازانی برای سومین بار تجدید چاپ شد و شمارگان آن نیز به 17هزار نسخه رسید.
هم‌چنین کتاب‌های «زنجیره های غذا در طبیعت» نوشته اِما لینچ، ریچارد و لوئیس اسپیلسبری و ترجمه مجید عمیق و «انسان و طبیعت (پدافند غیرعامل)» نوشته مجید عیمق هر دو در دومین مرحله چاپ با شمارگان 15هزار نسخه تجدید چاپ شد.