کانون 29 عنوان کتابِ کودک را تجدید چاپ کرد

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هم‌زمان با شروع فصل تابستان، 29 عنوان کتاب قدیمی و پرمخاطب گروه سنی خردسال و کودک را تجدید چاپ کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این کتاب‌ها که برخی از آن‌ها در دهه‌های 60 و 70 تولید شده است برای نوزدهمین و بیستمین بار برای کودکان گروه سنی الف و ب (3 تا 9 سال) به زیر چاپ رفت.
در این میان مجموعه کتاب‌های «گام‌های نخستین 1 تا 4» بر اساس نوشته ثمینه باغچه‌بان، بازنوشته شعله دولت‌آبادی و سیمین دخت مشکور و تصویرگری علی اصغرزاده به ترتیب برای بیستمین، هجدهمین، چهاردهمین و دهمین بار تجدید چاپ شد و شمارگان آن‌ها به 355هزار، 305هزار، 255هزار و 240هزار نسخه رسید.
هم‌چنین دو کتاب «آموزش علوم 1 و 2» ترجمه و اقتباس شعله دولت‌آبادی و سیمین دخت مشکور و تصویرگری مریم رحمتی‌اوینی و مهشید مهاجر به ترتیب به چاپ نوزدهم و شانزدهم رسید و شمارگان آن از مرز 240هزار و 215هزار نسخه گذشت.
در عین حال، کتاب داستان‌های «ماجرای احمد و سارا» نوشته فرشته طائرپور و تصویرگری مهرنوش معصومیان برای هشتمین بار به زیر چاپ رفت و تاکنون 200هزار نسخه از آن منتشر شده است و شمارگان کتاب «ماجرای احمد و نی‌نی کوچولو» نوشته نیره توکلی و تصویرگری مهرنوش معصومیان در نهمین مرحله چاپ به 205هزار نسخه رسید.
بر همین اساس کتاب «خانه‌ی حاج‌ رحیم آقا کجاست؟» به نویسندگی و تصویرگری پرویز کلانتری برای دوازدهمین بار با شمارگان 220هزار نسخه منتشر شد و «باران شادی» نوشته حمید گروگان و تصویرگری مهرداد نعیمیمان در هشتمین مرحله چاپ از مرز 149هزار عبور کرد.
هم‌چنین کتاب «گوسفندی که خیلی کوچک بود» به نویسندگی و تصویرگری راب لویس و ترجمه هوشنگ آزادی‌ور برای پنجمین بار با شمارگان 100هزار نسخه، «نماز فرشته» نوشته نورا حق پرست و تصویرگری لاله احمدی برای هشتمین بار با شمارگان 100هزار نسخه، «دستمال خال خالی» به نویسندگی و تصویرگری زهره پریرخ برای هفتمین بار با شمارگان 90هزار نسخه و «راز آواز» نوشته مژگان شیخی و تصویرگری خشایار قاضی‌زاده برای چهارمین دفعه با شمارگان 65هزار نسخه به تازگی تجدید چاپ شده است.
بر اساس این گزارش، کتاب «فرشته‌ای از آسمون» سروده ناصر کشاورز و تصویرگری امیر نساجی برای دومین بار با شمارگان 40هزار نسخه، «خرس کوچولوی قطبی و خرگوش شجاع» به نویسندگی و تصویرگری هانس دُبیر و ترجمه منصور کدیور برای سومین بار به تعداد 38هزار نسخه، «ترانه‌های نوازش» سروده مصطفی رحماندوست و تصویرگری علی خدایی برای چهارمین دفعه با شمارگان 35هزار نسخه و «قیافه‌های بامزه» به نویسندگی و تصویرگری نیکولا اسمی و ترجمه نوشین اخلاقی برای چهارمین دفعه با شمارگان 35هزار نسخه بازنشر شد.
همچنین کتاب «آش سنگ» نوشته روبرت ژیرو، ترجمه مصطفی سلیمی و تصویرگری پاسکال ویرت برای چهارمین بار با شمارگان 33هزار نسخه، «ترانه‌های بابایی» (از مجموعه ترانه های خانه) کاری از خانه شعر کودک، سروده‌ی گروه شاعران و تصویرگری گروه تصویرگران برای سومین بار با شمارگان 30هزار نسخه، «پله بازی» به نویسندگی سرور کتبی و تصویرگری رضا لواسانی برای سومین دفعه با شمارگان 25هزار نسخه، «افسانه کچل کفترباز» نوشته لیسا جمیله برجسته برای دومین بار به تعداد 23هزار نسخه، «آسیاب بچرخ» به نویسندگی سرور کتبی و تصویرگری انطلاق محمدعلی برای دومین بار با شمارگان 20هزار نسخه و «موش موشک کجایی؟» به تصویرگری علی خدایی برای دومین دفعه با شمارگان 20هزار نسخه تجدید چاپ شد.
در عین حال کتاب «ریاضی برای کودکان آسان می‌شود» به نویسندگی گِرگ تانگ، ترجمه مجید عمیق و تصویرگری هیتر گاهون برای سومین بار با شمارگان 25هزار نسخه، «یکی بود» نوشته سوسن طاقدیس و تصویرگری ندا عظیمی برای دومین بار با شمارگان 23هزار نسخه، «این همه تلق و ملق» به نویسندگی سرور کتبی و تصویرگری علیرضا گلدوزیان برای دومین بار با شمارگان 20هزار نسخه، «هی، با من دوست می‌شوی؟» به نویسندگی مژگان کلهر و تصویرگری ندا عظیمی برای سومین دفعه با شمارگان 18هزار نسخه و «این جا مال من است» به نویسندگی و تصویرگری ژروم رویی لیر و ترجمه بهمن رستم‌آبادی برای دومین بار با شمارگان 15هزار نسخه منتشر شده است.