جلسه‌ی هم‌اندیشی مربیان حوزه‌ی سیستان با حضور مدیرکل برگزارشد

مدیرکل کانون: موضوع پرورش فکر کودک و نوجوان و اهمیت این دوران سرنوشت‌ساز چشم‌های امید زیادی را به کانون دوخته که ما باید پاسخ‌گوی این نیازها باشیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، در این نشست که مربیان مراکز فرهنگی‌هنری حوزه‌ی سیستان حضور داشتند، مدیر کل کانون ضمن تبریک هفته‌ی پژوهش به مربیان، از آنها خواست برای پویایی خود و کانون این مقوله را جدی بگیرند و از تقویت روحیه‌ی پژوهش و پژوهش‌گری در اعضا غافل نشوند.

حسن معزی هم‌چنین با برشمردن نام مربیان و اعضای پژوهش‌گر، که پژوهش‌های آنها در هفتمین جشنواره‌ی هفته‌ی پژوهش مراکز کانون کشور برگزیده‌شده‌بود، از آنها تشکرکرد و آنان را مایه‌ی مباهات کانون دانست.

وی در ادامه سخنان خود در مورد پژوهش و کار با اعضا، به ایجاد ارتباط عاطفی مربی با عضو اشاره‌کرد و افزود: آگاهی از ویژگی‌های فردی، آموزش مهارت‌های زندگی، خوب دیدن، خوب شنیدن و خوب فکرکردن از ثمره‌های ایجاد این ارتباط است.

اشاره به تعداد دانش‌آموزان استان و هم‌چنین اعضای مراکز فرهنگی‌هنری بخش دیگری از سخنان مدیرکل کانون  تشکیل می‌داد که وی عدم توازن بین آنها را نشانه‌ی عدم شناخت کافی کانون در برخی مناطق استان دانست و گفت: خود همین می‌تواند موضوع پژوهش قرار بگیرد پایان آن نیز هم به نفع کودکان و نوجوانان است، هم به نفع خانواده‌ها و هم کانون.

معزی پیگیری‌های مقام معظم رهبری در مورد کانون را نشانه‌ی اهمیت ویژه‌ی این سازمان نزد ایشان دانست و خاطر نشان‌کرد: موضوع پرورش فکر کودک و نوجوان و اهمیت این دوران سرنوشت‌ساز چشم‌های امید زیادی را به کانون دوخته که ما باید پاسخ‌گوی این نیازها باشیم.

بخش دوم سخنان مدیرکل کانون خطاب به مربیان مراکز بود که در ابتدای این بخش، معزی از تلاش‌های خستگی‌ناپذیر مربیان تشکرکرد و آنان را سبب آرامش و نشاط مراکز دانست و از ایشان خواست با انگیزه به کار خویش ادامه‌دهند.

برشمردن ویژگی‌های یک مربی در کانون، با توجه به جایگاه مهمی که دارد، ادامه‌بخش سخنان وی در جمع همکاران بود که در آن از اخلاق‌مداری، مدیریت انسانی، داشتن انگیزه، مهرورزی و توجه به اعضا برای تربیت انسانی مؤمن نام‌برد.

حسن معزی هم‌چنین مردمی بودن را یکی دیگر از مؤلفه‌های یک مربی موفق دانست و در توضیح آن گفت: این مقوله به همراه صبوری و خیراندیشی می‌تواند کلید حل بسیاری از مشکلات بچه‌ها باشد و باعث ارتقای فکری، مهارتی و اعتقادی دوسویه‌ی مربی و عضوشود.

مدیرکل کانون سخن‌دانی و نرمی در سخن، حسن خلق و پای‌بندی به گفتار را جزء جدایی‌ناپذیر مربیان موفق دانست و افزود: فقدان هریک از این نشانه‌ها، مربی را از دایره‌ی موفق بودن دورمی‌کند.

معزی در پایان سخنان خود از مربیان خواست با تلاش صمیمانه‌ی خود همواره به دنبال خلق فرصت‌های تازه باشند و در این‌راه تنها رضای خداوند را در نظر داشته‌باشند و از کمبودها نهراسند.

قابل‌ذکر است پس از پایان این‌نشست، مدیرکل استان از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی اعضای مراکز حوزه‌ی سیستان بازدیدکرد.