کد خبر: 246504
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
اردو تمرین زندگی

اردوی اعضا فعال مراکز فرهنگی هنری کانون استان آذربایجان‌غربی با محور موضوعی سبک زندگی ایرانی اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، هدف از برگزاری این اردو که مراسم آغازین آن با حضور علیرضا حاجیان‌زاده مدیر عامل کانون برگزار شد، آشنایی اعضا با سبک زندگی ایرانی اسلامی در قالب یک زندگی اردویی بود.

مدیر عامل کانون در مراسم آغازبه کار این اردو با اشاره به تاثیر برنامه‌های اردویی در تفریح و نشاط و شادابی گفت:اردو درس زندگی گروهی و تمرین مراعات حقوق دیگران، فراهم کردن فضای آرام برای زندگی در کنار هم، رعایت بهداشت و آموزش تعاون و همکاری است.

وی افزود گذشت، ایثار، و مشاهده تمام وازه‌های اجتماعی در اردو نمود پیدا می‌کند.

بازدید از موزه تاریخ طبیعی با هدف آشنایی اعضا با محیط زیستاستان و نحوه زندگس حیوانات، نشست‌های تخصصی با موضوعات اصلاح الگوی مصرف آب و بهداشت تغذیه در دوران نوجوانی با حضور کارشناسان مرتبط و با هدف آشنایی هرچه بیشتر نوجوانان و پخت غذای محلی به صورت گروهی از برنامه‌هایی بود که به همراه اعضا  در اردوگاه معلم ارومیه اجرا شد.

معرفی و اجرای بازی محلی«ابه وردی» در طول اردو از دیگر برنامه‌های اجرایی بود که اهداف تقویت همکاری گروهی بین اعضا و ایجاد نشاط و سرزندگی را دنبال می‌کرد.

تقویت مهارت‌های دست، نگاه و خلاقیت‌های اعضا از جمله اهدافی بود که در کارگاه‌های کاردستی اعضا در این اردو دنبال می‌شد.

در طول این اردو عروسک«کانی» (چشمه) در کنار اعضا بود و در مورد نحوه مصرف صحیح آب گفتگو می‌کرد، این عروسک با ایجاد فضایی دوستانه با اعضا و با زندگی دو روزه در کنار آن‌ها به عنوان نماد یادآوری مصرف صحیح به آن‌ها معرفی شد.

این اردو با برگزاری مراسم اختتامیه، شامل اجرای نمایش عروسکی، آداب و رسوم محلی، مسابقه و دریافت لوح تقدیر و هدایا از مدیر کل کانون استان به کار خود پایان داد.