آغاز بهره‌برداری رسمی از مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان

مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان هم‌زمان با چهارمین روز از هفته‌ی ملی کودک با حضور مدیرعامل کانون و مسوولان استانی به طور رسمی گشایش یافت.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در آیین آغاز به کار این مجتمع علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون گفت: اگر چه این هفته با عنوان هفته‌ی ملی کودک و شعار (دنیا با لبخند کودکان زیباست) نام‌گذاری و برنامه‌هایی نیز تدارک دیده شده است اما برای کانونی‌ها تمام طول سال هفته‌ و روز کودک است و کارکنان و مربیان این مجموعه همواره برای رشد و پرورش فکری مخاطبان خود تلاش می‌کنند.
وی افزود: یکی از اهداف برگزاری هفته‌ ملی کودک، جلب توجه افکار عمومی، مسوولان و خانواده‌ها به سمت و سوی مسایل فرهنگی کودکان است برهمین اساس امسال با تشکیل شورای سیاست‌گذاری این رویداد ملی به ریاست وزیر آموزش و پرورش، دبیری مدیرعامل کانون و عضویت 21 نهاد و سازمان مرتبط با حوزه کودک برنامه‌های این هفته با گستره بیشتری در حال انجام است.
حاجیان‌زاده در ادامه ضمن قدردانی از تمامی مسوولان و کسانی که در راه‌اندازی مجتمع فرهنگی‌هنری کانون سمنان همکاری داشته‌اند یادآور شد کانون در حال حاضر 920 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار و پستی در سطح کشور دارد که تمامی این مراکز برای رشد و اعتلای فکری و مهارت‌های کودکان تلاش می‌کنند.
وی اضافه کرد همه مراکز کانون به کتاب‌خانه معروف‌اند چرا که مربیان برای ترویج فرهنگ مطالعه و لذت‌بخش کردن کتاب‌خوانی برای کودکان و نوجوانان از فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، دینی و علمی بهره ‌می‌گیرند.
مدیرعامل کانون در پایان اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این مجتمع شاهد پیشرفت‌های خوبی در حوزه‌های فرهنگی‌هنری و رشد فکری، منش و رفتاری کودکان - که بزرگان فردای میهن اسلامی‌اند - باشیم.
مجتمع‌فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری با بودجه‌ای بالغ بر دومیلیارد و 200 میلیون تومان در زمینی به مساحت دو هزار و290 مترمربع  با زیربنای هزار و 945 متر مربع در دو طبقه احداث شده است.
این مجتمع دارای دو کتاب‌خانه کودک و نوجوان به صورت مجزا و گارکاه‌های فرهنگی‌، هنری، ادبی، علمی و... و سالن آمفی تئاتر با ظرفیت 200 نفر مجهز به امکانات و تجهیزات پیشرفته است.
بر همین اساس در آیین گشایش رسمی این مجتمع که روز 18 مهر 94 با حضور نماینده مردم سمنان، سرخه و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، استاندار، فرماندار، شهردار، رییس آموزش و پرورش و جمعی از مسوولان استانی و شهری سمنان صورت گرفت در ابتدای مراسم مهدی جمال مدیرکل کانون این استان ضمن قدردانی از حضور مسوولان و نگاه فرهنگی‌آن‌ها به این حوزه گفت: دغدغه کودک و نوجوان امروز تنها مختص کانون نیست و نیازمند عزم جدی است.
وی افزود باید تلاش کنیم با کمک و همکاری تمامی مسوولان و نهادهای فعال در این حوزه زیرساخت‌های لازم  را فراهم کنیم و یک نگاه جامع و همه‌جانبه به مسایل کودکان داشته باشیم.
 این آیین با خوش‌آمدگویی اعضای نوجوان کانون آغاز و پس از سخنرانی‌ها و برنامه‌های تدارک دیده شده شامل: روایت‌خوانی اعضای نوجوان مرکز کانون مهدی‌شهر، پخش نماهنگ مراحل ساخت مجتمع، رونمایی از تمبر هفته‌ملی کودک و بازدید از بخش‌های مختلف این مجموعه پایان یافت.
 مجتمع فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سمنان در شهرک مدیران، میدان پدران آسمانی شهر سمنان واقع شده است.