غرفه‌ای برای نوشتن خلاق کودکان

مرکز آفرینش‌های ادبی کانون در نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک با سه بخش کارگاه‌های نوشتن خلاق، شعر، داستان و کلاس‌های ادبی، انجمن‌های ادبی و بخش مکاتبه‌ای که از عمده‌ترین فعالیت‌های این دفتر است، حضور دارد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در غرفه‌ی کارگاه‌های ادبی، بازدیدکنندگان از طریق انیمیشن‌های کانون و قابلیت‌های آن با تکنیک‌های داستان‌نویسی آشنا می‌شوند، تخیل در شعر را می‌آموزند، همچنین با فضاسازی کارگاهی به تجربه‌هایی در زمینه‌ی نوشتن می‌پردازند.
در این غرفه، اعضا براساس نمونه‌آثار گروه‌های همسالان در زمینه‌ی شعر و داستان به نقد و بررسی آثار برگزیدگان کانونی می‌پردازند. عکس‌خوانی از دیگر فعالیت‌های این غرفه است. حضور شاعران و نویسندگان مطرح و گفت‌وگو آنان با نوجوانان نیز از دیگر ویژه‌برنامه‌های این غرفه است.
در بخش دیگری از فعالیت‌های این غرفه با عنوان چهره‌های امروز، اعضای سابق آفرینش‌های ادبی به معرفی اعضای موفق دیروز که از چهره‌های امروز عرصه‌ی ادبیات هستند می‌پردازد.
غرفه‌ی فعالیت مکاتبه‌ای بخش دیگری از این غرفه در نمایشگاه است که اعضای مکاتبه‌ای در آن با پاسخ‌گویان خویش – اعضای مکاتبه‌ای سابق که هم‌اکنون در عرصه‌ی ادبیات و هنر فعالیت دارند - آشنا می‌شوند و به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.
عکاس‌خانه‌ی مرکز آفرینش‌های ادبی نیز از بخش‌های ویژه‌ی این غرفه است که در آن بازدیدکنندگان در کنار صندوق پست نمادین که نشان فعالیت‌های مکاتبه‌ای این مرکز است عکس یادبود می‌گیرند.