تفاهم‌نامه‌ی کانون و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس

اداره‌های ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران تفاهم‌نامه‌ی همکاری امضا کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سرتیپ دوم پاسدار عبدالله روشن معاون رییس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و رضا قمرزاده مشاور مدیرعامل و مدیرکل کانون استان تهران عصر دیروز تفاهم‌نامه‌ای را در 9 ماده امضا کردند که بر اساس آن قرار است تا کانون استان تهران در قالب‌ فعالیت‌های ادبی، فرهنگی و هنری به اشاعه‌ی فرهنگ مقاومت و ایثار بپردازد.
مشارکت و همکاری در برگزاری نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری با موضوع دفاع مقدس در مراکز کانون استان تهران، مشارکت در بزرگ‌داشت مقام شهدا خصوصا شهدای نوجوان دفاع مقدس، توسعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس از طریق تدوین و تولیدات فرهنگی، گردآوری و تدوین خاطرات شهدا و ایثارگران نوجوان، همکاری با نهادهای مورد تایید اداره‌کل حفظ آثار در خصوص اجرای برنامه‌هایی در حوزه‌ی فرهنگ شهادت و برگزاری دوره‌ی آموزشی آشنایی با دفاع مقدس برای کارمندان کانون استان تهران از جمله مفاد این تفاهم‌نامه هستند.
همچنین به زودی قرار است براساس این تفاهم‌نامه فراخوان مسابقه‌ای ادبی‌هنری توسط هردو نهاد و با نام «شیرین‌تر از عسل» منتشر شود.
سردار عبدالله روشن معاون رییس بنیاد و مدیرکل حفظ آثار و نشر دفاع مقدس در هفته‌‌ی ملی کودک، در جریان امضای این تفاهم‌نامه تامین امنیت کشور را وابسته به آشنایی نوجوانان و جوانان ایران با فرهنگ مقاومت و ایثار دانست و گفت: پایداری امنیت یک سرزمین زمانی مطلق می‌شود که جوانان پای صلح و آرامش آن کشور ایستادگی کنند. لذا ضروری است که جوانان و نوجوانان با موضوع شهادت، مقاومت، و ایثار آشنا شوند.
او با اشاره به تجربه‌ی جنگ تحمیلی، حضور مردم را سبب حفظ کشور عنوان کرد و افزود: در جنگ گذشته ما یک وجب از خاک وطن را واگذار نکردیم چراکه مردم خود در صحنه بودند. به همین دلیل است که در شرایط کنونی که تمام کشورهای اطراف ما درگیر جنگ هستند روحیه‌ی مقاومت را در فرزندانمان زنده نگه داریم. اگر ما نتوانیم پشتوانه‌ای را که در سی سال گذشته به‌دست آورده‌ایم به نسل جدید منتقل کنیم ظلم بزرگی در حق آن‌ها کرده‌ایم.
او ابراز امیدواری کرد که هر دو نهاد با امضای این تفاهم‌نامه ظرفیت‌های موجود برای رسیدن به این هدف را به کار بگیرند.
سردار روشن و سیروس نیکبخش معاون پژوهش بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس به همراه مدیران کانون بعد از امضای این تفاهم‌نامه، با حضور در غرفه‌های نمایشگاه هفته‌ی ملی کودک، دفتر امانت کتاب کتاب‌خانه‌ی کانون پرورش فکری را به عنوان دو عضو قدیمی امضا کردند. سردار روشن چندین دهه قبل، عضو مرکز شماره‌ی دو و سیروس نیکبخش عضو مرکز شماره‌ی هشت کانون تهران بوده‌اند.
این دو مسوول در ادامه نیز در غرفه‌های مربیان کانون حضور یافته و از فعالیت‌های فرهنگی‌هنری بازدید کردند.