افتتاح نخستین مرکز عرضه تولیدات کانون در لاهیجان

چهارمین مرکز عرضه محصولات فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان گیلان در شهر لاهیجان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نخستین مرکز عرضه این محصولات در لاهیجان است که هم‌زمان با سفر مدیرعامل کانون به استان گیلان به صورت رسمی افتتاح شد.
مدیرعامل کانون در حاشیه این آیین گفت: کانون با 50 سال سابقه در کشور محصولات بسیار خوب و متنوعی را مانند کتاب، فیلم، اسباب‌بازی، سرگرمی‌های سازنده و نوشت‌افزارهای ایرانی و اسلامی برای کودکان و نوجوانان تولید می کند و در این مسیر ذائقه بچه‌ها و جذابیت‌های مورد نیاز برای این محصولات را به صورت تخصصی مورد توجه قرار می‌دهد.
علیرضا حاجیان‌زاده در عین حال افزود: در کنار تولید، عرضه این محصولات هم به مهیا کردن شرایط ویژه‌ای نیازمند است و ما به همین دلیل تلاش می‌کنیم که فروشگاه‌های عرضه محصولات کانون را در همه کشور توسعه دهیم؛ در استان گیلان، پیشتر تنها یک مرکز فروش فعالیت می‌کرد ولی امروز با افتتاح فروشگاه لاهیجان تعداد این مراکز در استان به 4 مرکز رسیده است، امیدوارم در همه شهرهای استان این مراکز دایر شود.
وی گسترش توزیع محصولات کانون در مدارس و در بین کودکان و نوجوانان را از جمله توصیه‌ها و تاکیدهای مقام معظم رهبری برشمرد و تصریح کرد: ایشان معتقد‌‌اند همه دانش‌آموزان کشور و کودکان و نوجوانان باید بتوانند از محصولات کانون استفاده کنند ما هم با موافقت وزیر آموزش و پرورش در حال برنامه‌ریزی هستیم تا زمینه‌هایی را برای عرضه محصولات به شکل مستقیم در مدارس و ایجاد فروشگاه‌های مختلف در شهرهای ایران فراهم کنیم.
وی اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی این فروشگاه‌ها خانواده‌ها بتوانند با اطمینان به آن مراجعه و نوشت‌افزارها، کتاب‌ها، بازی‌ها و سرگرمی‌های مورد نیاز فرزندان خود را از این مراکز تهیه کنند.
به گفته‌ی وی کانون در حال حاضر دارای 937 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه پستی، 220 شعبه کانون زبان و 60 مرکز عرضه و فروش محصولات فرهنگی‌هنری در سراسر کشور است.
مدیرعامل و هیات همراه شامل فریدون واحدی معاون توسعه و مدیریت منابع و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون روزهای 25 و 26 فروردین در گیلان حضور داشتند.