چهل روستا تحت پوشش اولین کتاب‌خانه سیار کانون در خرم‌آباد

اولین کتابخانه سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خرم‌آباد لرستان بیش از 40 روستای این شهر را تحت پوشش فعالیت‌های خود قرار می‌دهد.

آیین راه‌اندازی این کتاب‌خانه جدید در روستای دارایی این شهر هم‌زمان با سفر مدیرعامل کانون به استان لرستان و با حضور محمد رستمی مشاور مدیرعامل در امور مجلس و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون برگزار شد.
بر اساس گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، بچه‌های این روستاها از ساعت‌ها قبل خود را برای حضور در این مراسم آماده کرده بودند و با شادی و اشتیاق فراوان از راه‌اندازی این امکان فرهنگی خوشحال بودند.
کتاب‌خانه سیار کانون خرم‌آباد یک خودرو وانت دوکابینه است که به گفته‌ی محمدجواد محمدی مدیرکل کانون استان لرستان به همت هوشنگ بازوند استاندار و همراهی علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون  خریداری و تجهیز شده و قرار است 20 روستای ناحیه 1 و 20 روستای ناحیه 2 آموزش و پرورش خرم‌آباد را تحت پوشش قرار دهد.
وی روز 24 تیر 1395 با معرفی محمد احسانی تبار به عنوان مربی این کتاب‌خانه کانون اظهار امیدواری کرد این امکان فرهنگی به ترویج فرهنگ مطالعه در بین کودکان و نوجوانان این مناطق کمک کند.
محمدی به مسوولان شورای روستا پیشنهاد داد مکان ثابت و مناسبی را در اختیار کانون قرار دهند تا به یک مرکز فرهنکی هنری ثابت تبدیل شود و این کتاب‌خانه سیار بتواند خدمات خود را به مناطق دیگری از روستاهای این شهر ارایه دهد.
بر اساس این گزارش برای خرید این وانت دو کابینه و تجهیز آن بیش از 45 میلیون تومان هزینه شده است.
در آیین راه‌اندازی این مرکز، مجتبی بهمنیان مدیر ناحیه 2 آموزش و پرورش خرم‌آباد نیز در سخنانی با ابراز نگرانی از کاهش سرانه مطالعه در جامعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان بر اهمیت عبور جامعه از فرهنگ به شفاهی به فرهنگ مکتوب تاکید کرد و شاخصه‌هایی مانند فردگرایی، اندیشه انتقادی و زندگی مستقل را از برکت‌های فرهنگ مکتوب و کتاب‌خوانی برشمرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با همت جمعی و دست به دست دادن همه دست‌اندرکاران و مردم و البته با بهره‌گیری از تجربه‌های بین‌المللی در دیگر کشورها، کتاب و کتاب‌خوانی به فرهنگی عمومی و عادت روزانه تبدیل شود.
مدیرعامل کانون و هیات همراه طی روزهای 23 و 24  در لرستان از چند مرکز کانون در خرم‌آباد و بروجرد دیدن کردند و در برخی برنامه‌های کانون این استان حضور یافتند.