آینده بچه‌های کانون درخشان است

آینده بچه‌هایی که با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ارتباط‌اند درخشان است چرا که بسیاری از بزرگان فرهنگ و ادب کشور کودکی خود را در آن گذرانیده‌اند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این بخشی از سخنان علیرضا حاجیان‌زاده در جمع مربیان کانون استان لرستان است که در شهر خرم‌آباد بیان کرد.
وی با اشاره به درگذشت عباس کیارستمی تصریح کرد: در فقدان یکی از بهترین هنرمندان کشور هستیم که در جهان می‌درخشید کسی که گام‌های اولیه فعالیت‌های  خود را در کانون برداشت و پس از آن اوج گرفت و در دنیا مطرح شد اما او کانون را فراموش نکرد و وصیت کرد پیکرش را از کانون تشییع کنند..
مدیرعامل کانون روز 23 تیر 1395 در خرم‌آباد با بیان این‌که کانون خاستگاه بسیاری از بزرگان فرهنگ وهنر و ادب کشور بوده است، اظهار داشت آنان همواره اذعان می‌کنند روزگاری در کانون بوده‌اند و مربیان خوب آن نقش مهمی در رسیدن آن‌ها به این موفقیت‌ها داشته‌اند.
حاجیان‌زاده ادامه داد: محور اصلی فعالیت‌های کانون کتاب‌خوانی و اعضای آن کتاب‌خوان و اهل مطالعه و اندیشه‌ورزی هستند این مساله به فعالیت‌های کانون و اعضایش عمق بخشیده است چرا‌که پرورش فکر و اندیشه از اصول اصلی کانون است.
وی در عین حال اضافه کرد: مربیان کانون در عین تشویق کودکان به مطالعه، برای کشف و شکوفایی استعدادهای آنان با روش‌های خلاق تلاش می‌کنند و مهارت‌های مخاطبان را نیز ارتقا می‌دهند.
مدیرعامل کانون ارتباط چهره چهره و عمیق با تک تک کودکان و نوجوانان را شیوه اصلی فعالیت‌های مراکز کانون عنوان کرد و یادآور شد اگرچه مخاطب ما همان 13 میلیون دانش‌آموز ایرانی هستند اما ما به دنبال کمیت گرایی و گسترش سطح پوشش به معنای فقط افزایش تعداد اعضا نیستیم بلکه مانوس شدن این مخاطبان با آثار کانون و به شیوه‌های مختلف برای ما اهمیت دارد به همین دلیل در حال توسعه نظام توزیع محصولات کانون، اکران فیلم‌های کودک و نوجوان در سالن‌های کانون ، توسعه نمایش تأترهای کانون و ارتباط کانون با مدارس هستیم.
وی افزایش تعامل کانون با دیگر سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی کشور به ویژه آموزش و پرورش را یکی از راه‌هایی دانست که می‌تواند به گسترش این پوشش کمک کند و محصولات، کتاب و سرگرمی‌های کانون را بیش از گذشته به دست مخاطبان برساند تا بچه‌ها آثار کانون را ببینید و کتاب‌هایش را بخوانند
حاجیان‌زاده به اشتراک گذاشتن توانمندی‌های کانون و  دیگر دستگاه‌ها را از جمله سیاست‌های کانون برشمرد در عین حال تصریح کرد معنی این همکاری‌ها تغییر هویت، ادغام و یکی شدن با آن‌ها نیست بلکه می‌خواهیم فعالیت‌های یک‌دیگر را تکمیل کنیم.
او با بیان این‌که مخاطبان ما ذائقه، گرایش و علاقه‌مندی‌های متفاوتی دارند و بر همین اساس جذب برنامه‌های دستگاه‌ها می‌شوند خاطرنشان کرد این بستر باید گسترده‌تر شود تا همه بچه‌ها بتوانند از این فضا بهره‌مند شوند و این هم‌افزایی‌ها می‌تواند تاثیرگذاری فعالیت‌ها را افزایش ‌دهد.
در ابتدای این برنامه محمد جواد محمدی مدیرکل کانون استان لرستان با ارایه گزارشی توضیح داد کانون این استان با دارا بودن 20 مرکز فرهنگی‌هنری ثابت‌، سیار و پستی خدمات خود را به کودکان و نوجوانان ارایه می‌دهد در عین حال تعداد زیادی از مخاطبان نیز به دلیل عدم دسترسی به این امکانات از حضور در مراکز کانون محروم هستند و ما به دنبال افزایش این ظرفیت‌ها هستیم و نیاز به حمایت مسوولان ارشد استان و کانون داریم.
 وی راه‌اندازی ایستگاه‌های مطالعاتی ثابت در ده مدرسه حاشیه شهر خرم‌آباد را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایی دانست که با همت کانون و برخی افراد خیر برای ایجاد دست‌رسی آسان به کتاب برای کودکان و نوجوان محروم از کتاب‌خانه اجرا شد.
اجرای نمایش و سرود، رونمایی از کتاب کماندار بنی‌هاشم با تصویرگری آریان نعمتی عضو مرکز شماره 2 کانون خرم آباد و بازدید از نمایشگاه سفال‌گری در محل مرکز شماره 2 کانون خرم‌آباد بخش دیگری از این برنامه بود.
در این برنامه حبیب‌الله خجسته‌پور فرماندار خرم‌آباد و محسن یوسف‌وند معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان هم سخنرانی کردند.
مدیرعامل کانون و هیات همراه شامل محمد رستمی مشاور مدیرعامل در امور مجلس و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون روزهای 23 و 24 تیر 1395 به لرستان سفر کردند.