اعضای قدیمی کانون بروجرد خاطرات کودکی را مرور کردند

ده‌ها عضو قدیمی اولین کتاب‌خانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر بروجرد خاطرات شیرین دوران کودکی‌شان را در حضور مدیرعامل کانون مرور کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اعضای قدیم این مرکز باسابقه کانون - که فعالیت خود را از سال 1355 آغاز کرده است - در فضایی جذاب از کودکی‌های خود برای حاضران در این آیین سخن گفتند.
در بین این اعضای قدیمی چهره‌های فرهنگی، مطبوعاتی، دبیران بازنشسته آموزش و پرورش و برخی نخبگان علمی شهر بروجرد به چشم می‌خورد.
نقش بستن عکسی از کارت عضویت شهید علی کماسی بر روی قفسه‌های کتاب‌خانه و حضور مادر و برادر این شهید دفاع مقدس در مرکز شماره 1 کانون بروجرد از ویژگی‌های این برنامه بود که به قول مدیرعامل کانون، معنویت خاصی به مجلس بخشید.
چند عضو قدیمی مرکز در این آیین با بیان خاطره‌هایی از عضویت در کانون و حتی بازی‌گوشی‌های کودکان در زمان پخش فیلم و اجرای برنامه‌های کتاب‌خانه به نقش با اهمیت کانون در رشد و پرورش استعدادهای‌شان اشاره کردند.
برادر شهید کماسی هم به بیان خاطره‌هایی از شهید علی کماسی در زمان عضویت در کانون پرداخت و مدیرعامل کانون نیز با اهداء هدیه‌ای به مادر آن شهید دفاع مقدس از مقام شامخ این قهرمان میهن تجلیل کرد.

مدیرعامل: کانون همیشه دوست‌داشتنی است
علیرضا حاجیان‌زاده همچنین در فضای صمیمی این نشست به اعضای قدیمی کانون گفت: خاطرات و حس خوبی را که از قدیم با خودتان همراه کرد‌ه‌اید امروز عرضه کردید. کانون مجموعه‌ای است از دانش، تجربه و مهارت و فعالیت آن مبتنی بر خلاقیت و نوآوری است و برای بچه‌ها دوست‌داشتنی است.
وی روز 24 تیر 1395 در همین مراسم، کانون را یک سازمان یادگیرنده توصیف کرد که هم اعضا و هم مربیانش از یکدیگر یاد می‌گیرند و این یادگیری دور از هر کلیشه‌ای با ذائقه و علاقه بچه‌ها تناسب دارد به نحوی که هرکدام از آن‌ها به یک زمینه هنری یا ادبی مانند فیلم، ‌تئاتر، شعر، کاردستی و انواع و اقسام فعالیت‌های 42 گانه مراکز گرایش پیدا می‌کنند.
مدیرعامل کانون این انتخاب متناسب با ذائقه، علاقه و استعداد را یکی از نقاط تفاوت کانون با مدرسه عنوان کرد و افزود: مسیر زندگی کودکان ما چه در دوران قدیم چه اکنون در کانون ترسیم می‌شود و بسیاری از بزرگان فرهنگ و هنر کشور اذعان می کنند که مسیر زندگی آن‌ها در کانون تغییر کرده است.
حاجیان‌زاده با اشاره به صحبت‌های اعضای قدیمی کانون در همین مراسم که عنوان می‌کردند در رشته‌های مختلفی تحصیل کرده و فعالیت می‌کنند اما اهل شعر و شاعری و ادبیات هستند، تصریح کرد: برخی تصور می‌کنند کانون این روزها کم رنگ شده به نظر من شاید آن‌ها بزرگ شده‌اند و دیگر با کانون در ارتباط نیستند. کانون همیشه درخشیده و خروجی‌هایش هم  درخشان بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد که کودکان عضو مراکز کانون در حال حاضر نیز سال‌ها بعد به عنوان بزرگان عرصه فرهنگ و ادب کشور خاطره‌هایشان را از کانون به همین شکل بازگو کنند.
در این مراسم گروه سرود مرکز شماره 1 کانون بروجرد به اجرای سرود پرداختند و مسوول مرکز نیز در سخنانی حاضران در این مراسم را انسان‌های موفقی دانست که هرکدام در جایگاه خود دارای اعتبار فرهنگی، علمی و اجتماعی هستند.
مریم خاکی افزود: امروز یکی از بهترین روزهای خوب خداست چرا که شما آیینه تمام‌نمای گام‌هایی جدی هستید که مربیان توانمند و خلاق کانون این استان برداشته‌اند پس به خود می‌بالیم که شما را داریم عزیزانی که لحظاتی از کودکی‌تان به این مکان مقدس اختصاص دارد و در دنیای زیبای کودکی‌تان رد پای کانون مهربانی نقش آفرینی می‌کند.
این مربی مسوول کانون اضافه کرد: امروز برگ زرینی از دیروز شما را شاهد هستیم مهم‌ترین سرمایه معنوی کانون همین نیروها و کودکان و نوجوانان هستند که فردایشان در گرو تلاش کسانی است که به خاطرشان از هیچ تلاش کوتاهی نکرده‌اند.
مدیرعامل کانون و هیات همراه شامل محمد رستمی مشاور مدیرعامل در امور مجلس و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون روزهای 23 و 24 تیر 1395 در سفر به استان لرستان از مراکز کانون در شهرهای خرم‌آباد و بروجرد دیدن کردند.