فرماندار خرم‌آباد: کودکان را در فعالیت های جمعی مشارکت دهید

فرماندار خرم‌آباد گفت: هنر یک مربی تاثیرگذاری بر روی کودکان در زمان کوتاه و با امکانات محدود است و ما شاهدیم که همه مربیان کانون از این فرصت‌ها و زمان و امکانات خود برای ایجاد تغییر و تحول در بچه‌ها استفاده می‌کنند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حبیب‌الله خجسته‌پور در جمع مربیان و کارکنان کانون با بیان این‌که وجود ابزار مدرن، کودکان را به گوشه‌ی عزلت برده تاکید کرد باید تلاش کنیم بچه‌ها را در قالب فعالیت‌های جمعی دور هم بنشانیم و وظیفه خانواده‌ها در این زمینه سنگین است.
فرماندار خرم‌آباد یادآور شد: سخت است با افکار دیروز کودک امروز را برای فردا آموزش دهیم و باید بدون نگرانی از امکانات و زمان، به آن‌ها یاد دهیم در کارهای جمعی مشارکت کنند و این قدر هنر داشته باشیم که اگر همین کودکان یک هفته در اختیار ما بودند بتوانیم تحولی در آن‌ها ایجاد کنیم. ما شاهد هستیم همه مربیان کانون از فرصت‌ها و وقت و امکانات به خوبی در جهت تغییر و تحول استفاده می‌کنند.
بر اساس این گزارش در همین برنامه که علیرضا حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون نیز حضور داشت، فرماندار خرم‌آباد از تلاش‌های مربیان کانون برای تاثیرگذاری بر روی کودکان و نوجوانان تجلیل کرد.
وی که خود یکی از اعضای سابق کتاب‌خانه‌های کانون بوده است و با تاثیرگذاری این مجموعه فرهنگی به خوبی آشناست از خانواده‌ها خواست تا کودکان خود را با کانون آشنا و نتیجه آن را در رفتارهای اجتماعی فرزندان‌شان جست‌وجو کنند.
خجسته‌پور با بیان‌این‌که نشاندن لبخند بر غنچه لب نونهالان کاری بس زیباست گفت: وقتی دستان کودکان شهرنشین را دستشان را با گل سفال آغشته می‌کنیم، وقتی به قلب روستاها می‌رویم و با توزیع کتاب در دورترین مناطق باعث می‌شویم آن‌ها مشتاقانه کتاب‌ها را بقاپند و مطالعه کنند رضایت بر قلب همه ما حکم‌فرما می‌شود این به مربیان ما بستگی دارد تا علی رغم همه کمبودها و سختی‌ها، هنرمندانه از حضور این کودکان استفاده کنند.
وی تخریب ساختمان مرکز شماره 1 کانون خرم‌آباد را در سال‌های گذشته حاصل بی‌تدبیری مدیران وقت استان دانست و تصریح کرد: اگر چه این مرکز از سطح شهر با آن همه خاطره محو شد اما فضای معنوی حاکم بر کانون این شهر همیشه فعال است و کانون به کودکان خدمت‌رسانی می‌کند.
در این آیین مدیرعامل کانون و مدیرکل کانون استان لرستان نیز سخنرانی کردند.
 
کانون، آموزه‌های اخلاقی را کاربردی می‌کند
محسن یوسف‌وند معاون پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان نیز در این مراسم انباشته کردن ذهن دانش‌آموزان از محفوظات و مسایل نظری را یکی از آسیب‌های جدی و چالش‌برانگیز نظام آموزش و پرورش عنوان کرد.
وی توضیح داد: در سیره پیامبراکرم(ص) و امامان معصوم(علیهم‌السلام) می‌بینیم بیش از پرداختن به مسایل نظری به کاربردی و عملیاتی کردن مفاهیم و ارزش‌های دینی و انسانی در جامعه اهمیت می‌دادند و حتی برای انتقال این ارزش‌ها به مردم از شیوه‌های تمثیلی و حتی نمایشی مانند ماجرای آموزش وضو از سوی امام حسن و امام حسین(ع) استفاده می‌کردند
معاون پرورشی آموزش و پرورش استان لرستان در عین حال گفت کانون این نقیصه نظام آموزشی را برای انتقال مفاهیم انسانی و اخلاقی در قالب کارهای نمایشی و افزایش مهارت دست‌ورزی در عصری که جوانان و نوجوانان محروم شده‌اند از مهارت چشم و دست و گوش و پا جبران می‌کند.
وی تاکید کرد آموزش و پرورش لرستان با 320هزار دانش‌آموز برای استفاده از ظرفیت‌های کانون و آشنا کردن گودکان ونوجوانان با فعالیت های فرهنگی و هنری کانون آمادگی دارد.
مدیرعامل کانون روزهای 23 و 24 تیر 1395 به لرستان سفر کرد و علاوه بر بازدید از برخی مراکز کانون خرم‌آباد و بروجرد از نزدیک با مربیان و کرکنان کانون این استان به گفت‌و‌گو پرداخت.
اولین کتاب‌خانه سیار روستایی کانون خرم‌آباد نیز در جریان این سفر با حضور محمد رستمی مشاور مدیرعامل در امور مجلس و مجتبی دانشور مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون به بهره برداری رسید.