قصه گویان برتر و شایسته تقدیرمرحله استانی قصه گویی در البرز معرفی شدند

      

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان البرز، آیین اختتامیه مرحله استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی در البرز برگزار شد .

محمود مروج ، مدیر کل کانون استان و دبیر جشنواره قصه گویی استانی،  در این مراسم در سخنانی قصه گویان را هنرمند خوانده و حضور شرکت کنندگان در بخش های مختلف را بسیار خوب و قابل تقدیر خواند .

وی ضمن اشاره به مرحله ای بودن جشنواره قصه گویی، قصه گویی را یک فرآیند خواند وافزود:

خاستگاه اولیه جشنواره قصه گویی استان ، مراکز فرهنگی ، هنری کانون بوده که مربیان توانسته اند استعدادهای موجود را شناسایی و فضای مناسب جهت  شرکت افراد مختلف،  در جشنواره را فراهم کنند .

            این مقام مسوول بخش های مختلف جشنواره قصه گویی را شامل مراحل جشنواره ، بخش علمی و داستان نویسی رضوی برای حضار تشریح کرده و وضعیت کانون البرز را قابل قبول توصیف کرد .

مروج با اشاره به برگزاری24 کارگاه آموزشی ،  در پایگاه های یادگیری محلی  حصار ، فردیس، مهدی آباد و بنیاد مهدویت کرج و هم چنین تمامی مراکز فرهنگی ، هنری کانون و با توضیح در مورد کارگاه موثر قصه گویی و زبان بدن که توسط حسن دولت آبادی، برگزار شده بود، آموزش و اجرای قصه گویی را بسیار مفید خوانده و گفت : همکاران ما از هر فرصتی برای آموزش قصه گویی به خانواده ها به ویژه مادران و مادر بزرگ ها استفاده کرده اند اما برای قصه گویی ظرفیت های بالایی وجود دارد که می توان در آینده از آن ها بهره گرفت .

وی استفاده از ظرفیت های قصه گویی را از اولویت ها خوانده و گفت : قصه گویی در زمینه برنامه،   فرم ومحتوا بسترهای مناسبی را دارد که قابل توجه است .

مدیر کل کانون البرز، در انتهای سخنانش ضمن اشاره به وجود نکات بسیار در قصه گویی قصه گویی را مرتبط با قصه نویسی ،راهی برای مطالعه و ترویج خواندن خواند و آن را یکی از راه های معرفت و خداشناسی دانست ، وی در پایان به همدلی و همکاری قصه گویان بخش های مختلف و همکاران کانون،  اشاره کرده و از همه تشکر و قدر دانی کرد .

گفتنی است در آیین اختتامیه این مراسم که با حضورجمعی از مسوولین استان و  مدیر کل ،معاون ،  کارشناسان ، مسوولان ، مربیان ، اعضا کانون و قصه گویان بخش های مختلف در مرکز مجتمع  برگزار شد ، فعالیت های مختلفی از جمله قصه گویی عضو کودک مرکز مجتمع، طراوت شیخ و عضو نوجوان مرکز 3 مریم ایمان پور و قصه گویی زهره باقری در  بخش آزاد از مرکز 4 و سرود اعضای نوجوان مرکز 4 و قطعات نمایشی ، اجرا شد .

اسامی برگزیدگان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =