تجلیل از برگزیدگان "کوچه خاطرات" در همدان

همزمان با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه ادبی " کوچه خاطرات" برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، همزمان با هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا مراسم تجلیل از برگزیدگان مسابقه ادبی " کوچه خاطرات" با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا برای نخستین بار در کانون استان برگزار شد.

کودکان و نوجوانان جریان سازان آینده جامعه هستند

سید محمد رضا جوادی در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا هشت سال دفاع مقدس و تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سرور شهیدان آقا ابا عبدا.. الحسین (ع) خاطر نشان کرد: هفته دفاع مقدس تداعی کننده و برگرفته از حماسه خونین امام حسین(ع) است و تقارن این دو مناسبت را به فال نیک گرفت.

وی گفت: شهدا دیروز کار حسینی کردند و ما هم زینب وار در انتقال ارزش‌ها و باورهای دینی در این راه به نسل‌های آینده به ویژه کودکان و نوجوانان  جانفشانی کنیم.جوادی اعضا حاضر در مراسم را بخشی از هنرمندان و جریان سازان فرهنگی آینده جامعه نام برد.

مدیر کل کانون استان انتقال شعار و شعور دفاع مقدس را به کودکان و نوجوانان ضروری دانست و عنوان کرد: مراکز 40 گانه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر استان با برنامه‌های متنوع در قالب مسابقات، نمایش عروسکی، برگزاری نمایشگاه، معرفی کتاب، بحث آزاد، جشنواره‌ها و کارگاه‌های ادبی سعی در آشنا سازی مخاطبین خود با این رشادت‌ها دارند.

فرهنگ سازی در میان کودکان و نوجوانان اثرات مهمی در شناخت و تعمیق باورهای جامعه دارد

سردار مهدی ظفری در این مراسم از باغ موزه دفاع مقدس به عنوان محیطی آراسته به افکار و اندیشه شهدا نام برد و از نوجوانانی که در مسیر شهادت قلم زده و آن را قابلیت و ارزش بخشیدند تشکر کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس همدان خاطر نشان کرد: کار با کودکان از زیبایی خاصی برخوردار است  و فرهنگ سازی در میان کودکان و نوجوانان اثرات مهمی در شناخت و تعمیق باورهای جامعه دارد.وی اضافه کرد: مهم ترین محور موثر در ترویج دفاع مقدس، تلاش در جهت جریان سازی و ورود موضوعات دفاع مقدس به داخل خانواده‌ها است.

وی تبیین جلوه‌های زیبای معنویت و ایثار را یکی از مهمترین جاذبه های دوران دفاع مقدس برای اطلاع رسانی به نسل جدید اعلام کرد. ظفری اظهار داشت: ما در جامعه خود ارزش‌هائی داریم که نباید تبدیل به ابزاری در دست دیگران شوند چرا که در این صورت تبدیل به شمشیری می‌شود که هم می‌تواند در دست جبهه حق قرارگیرد و هم در دست جبهه باطل تا با آن به جامعه آسیب بزند.

هویت دینی و اعتقادی مردم پیروزی انقلاب اسلامی را شکل داد

امیر خجسته نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با حضور در این مراسم  و ابراز خرسندی از انتقال مفاهیم و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های بعدی، بر تشریح یاد و خاطره شهدا توسط جوانان تاکید کرد.

وی گفت:هشت سال دفاع مقدس، حدیث دلاوری‌ها و فداکاری‌های ملتی است که در راه آرمان‌ها و ارزش‌های اخلاقی و فرهنگی کشورشان از جان خود گذشتند و با ایمان و باور خود ارزش‌هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شهادت و تدبیر را تبلور بخشیدند.

وی افزود: مردم متدین، دیندار بوده و هویت دینی آنها سبب شده بود پشت سر امام خمینی (ره) حرکت کنند.همه کسانی که باور، اعتقاد به مبارزه و دفاع از سرزمین خود را داشته به تکلیف اصلی خود عمل کردند و بر اساس آن حرکت کردند و به هدف خود که سرافرازی نظام جمهوری اسلامی بود دست یافتند.

نایب رئیس کمیسیون شوراهای مجلش شورای اسلامی ادامه داد: امروز هم وظیفه ما است که  ادامه دهنده راه و آرمان شهدا باشیم چراکه شهدا ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس با ایستادگی در برابر متجاوزگران همانند شهدای کربلا کار حسینی کردند.

وی افزود: برگزاری برنامه‌هایی همچون " کوچه خاطرات" بهترین فرصت برای زنده نگهداشتن یاد، خاطره و آرمان‌های شهدای دوران دفاع مقدس است.

گفتنی است فراخوان مسابقه ادبی " کوچه خاطرات" از اردیبهشت ماه سال جاری به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان ارسال گردید و اعضا با همکاری مربیان ادبی و فرهنگی تعداد 24 اثر در قالب کتاب سازی از خاطرات شهدا خلق کردند و در نهایت تعداد 9 اثر حائز رتبه برگزیده و ما بقی آثار شایسته تقدیر شناخته شدند که در مراسمی با حضور مسوولا ن و مدیران فرهنگی استانی مورد تقدیر قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =