انجمن پژوهشگران کانون پرورش فکری در سیستان و بلوچستان راه اندازی شد

مدیرکل کانون استان: قدرت کشف حقیقت و درک رازهای طبیعت هر ذهن کنجکاوی را به خود جذب می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، انجمن پژوهشگران کانون پرورش فکری در استان هم‌زمان با آغاز هفته‌ی ملی کودک راه اندازی شد.

در ابتدای این ویژه برنامه، که در مرکز فرهنگی- هنری شماره‌ی پنج زاهدان برگزار شد، مدیرکل کانون استان ضمن تسلیت ایام محرم، فرارسیدن هفته‌ی ملی کودک را به حاضران تبریک گفت.

دکتر معصومه هادی در گفتگوی صمیمی خود با اعضا، و پس از برانگیختن حس پرسشگری آنان گفت: شما اکنون نخستین گام پژوهش را، که همان پرسشگری است، پیمودید و یک پژوهشگر اگر بخواهد در ادامه‌ی راه موفق باشد باید روحیه و مهارت پرسشگری را در خود تقویت کند.

مدیرکل کانون در ادامه عنوان کرد: خداوند انسان را آفرید و نیروی عقل و تفکر را به او هدیه کرد تا بتواند رازهای عالم هستی را کشف کند و برای یافتن پاسخ‌های خود تلاش کند.

وی یافتن راه‌های تازه را موجب لذت هر ذهن آگاه دانست و گفت: قدرت کشف حقایق و درک رازهای طبیعت جذابیت فراوانی دارد و هر ذهن کنجکاوی را به سوی خود می‌کشاند.

هادی پژوهشگری را آغاز راه اکتشاف خواند و در ادامه افزود: پژوهشگر با صبر و علم بسیار می‌کوشد که به حقیقت برسد و پرده از رازهای بشری بردارد.

مدیرکل کانون در بخش دوم نشست با اعضا و در قالب پرسش‌ها و آزمایش‌های ساده‌ی علمی آنان را با لذت‌های پژوهش آشنا کرد و موفقیت در این مسیر را در گرو تلاش و علم آموزی دانست.

پخش نماهنگی از کارگاه‌های تفریح با علم، اهدای کارت عضویت انجمن به اعضای این کارگاه و تقدیر از مدیرکل کانون با اهدای لوح سپاس و کاردستی از دیگر بخش‌های این ویژه برنامه بود.

قابل ذکر است این انجمن با هدف انجام کارهای پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های مربوط به پژوهش راه اندازی شده و اداره‌ی آن، با راهنمایی سمیرا قنبری، مربی- مسئول مرکز پنج، بر عهده‌ی عضو ارشد کانون، رامین نارویی، است که پیش از این کارگاه علم با طعم هیجان را در مراکز فرهنگی- هنری حوزه‌ی زاهدان برای اعضا برگزار می‌کرد.

گفتنی است در این ویژه برنامه کارشناسان کانون و تعدادی از مدیران و معلمان آموزش و پرورش نیز حضور داشتند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =