نخستین نشست برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک در کانون سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون سیستان و بلوچستان: فضایی سرشار از مهربانی و دوستی را برای همه‌ی کودکان و نوجوانان ایجاد کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، نخستین نشست برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک با حضور کارشناسان کانون استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست مدیرکل کانون استان ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم و گرامی داشت هفته‌ی دفاع مقدس " همدلی و همراهی " را رمز پیروزی این دو رویداد عنوان کرد و گفت: کانون نیز بیشترین بهره برداری را از این دو عنوان نصیب خود کرده، به طوری که راز موفقیت و پیشرفت کانون را می‌توان " همدلی و همراهی " دانست.

معصومه هادی سپس در بیان ظرافت‌های کار با کودک و نوجوان بیان کرد: اعضا فضایی سرشار از مهر و دوستی را می‌پسندند و ما وظیفه داریم چنین محیطی را برای آنان فراهم کنیم.

وی سپس با اشاره به هفته‌ی ملی کودک و لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای این کار گفت: برای ماندگار شدن این هفته در ذهن مخاطبان و کسانی که در ارتباط با کودک و نوجوان فعالیت می‌کنند، اجرای کیفی و موثر برنامه‌ها اهمیت ویژه‌ای دارد.

مدیرکل کانون در ادامه‌ی این بخش از سخنان خود و در بیان اصول برنامه‌ریزی هفته‌ی ملی کودک، لزوم بهره مندی همه‌ی کودکان و نوجوانان از برنامه‌ها را یکی از ضرورت‌ها دانست و افزود: با توجه به پهناور بودن استان، تفاوت‌های فرهنگی ناشی از این گسترش جغرافیایی و توانایی‌های بچه‌ها، برنامه‌ها به گونه‌ای باشد که از " هامون تا عمان " را پوشش دهد.

" توجه به فرهنگ عاشورا " اصل دیگری بود که هادی در توضیح آن گفت: هم‌زمانی با ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان فرصت کم نظیری در اختیار برنامه ریزان فرهنگی قرار داده تا از این طریق فرهنگ عاشورا و ایجاد تفکر عاشورایی را پیش چشم داشته باشند و کودکان را با این ظرفیت بی‌نظیر آشنا کنند.

وی با توجه به اعتماد خانواده‌ها به کانون و مربیان آن، اصل سوم برنامه‌ریزی را این‌گونه بیان کرد: با توجه به اینکه مراکز کانون، ازدیرباز، محلی امن برای بچه‌ها و خانواده‌ها بوده است، لازم است همه‌ی مراکز فرهنگی- هنری و مربیان در این هفته فعال‌تر از همیشه میزبان علاقه‌مندان باشند.

هادی با بیان این نکته که " محور برنامه‌های کودکان باید دارای نشاط و شادی باشد "، گفت: با توجه به ایام سوگواری برای امام حسین(ع) و یاران ایشان، بخشی از برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شود که بچه‌ها همراه با شادی معنوی، درک عمیق از فلسفه‌ی عاشورا دریافت نمایند.

" اجرای برنامه‌ها توسط خودِ بچه‌ها " خواسته‌ی دیگر مدیرکل کانون بود که در این باره گفت: بچه‌ها در عمق کار است که به درک صحیحی از مسایل می‌رسند پس به عهده‌ی ماست تا زمینه‌ی این کار را برای آنان فراهم کنیم.

در ادامه همکاران پیشنهادهای خود را مطرح کردند تا در نشست آینده‌ی شورای برنامه‌ریزی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =