نشست تخصصی ادبیات عاشورایی

اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در ادامه برگزاری یازدهمین سوگواره حسینی(ع) و هم‌زمان با هفته ملی کودک، نشست تخصصی ادبیات عاشورایی را با عنوان"علم‌داران کربلا" برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، در تاریخ 20 مهر96، هم‌زمان با هفته ملی کودک و روز بزرگ‌داشت حافظ، یک نشست تخصصی ادبیات عاشورایی با عنوان"علم‌داران کربلا" به همت کانون استان قزوین برگزار شد.
در این مراسم که در حسینیه تاریخی امینی‌ها برگزار شد، "مژده اروجی" مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، "زهرا آتشگران" سرپرست دفتر اموربانوان و خانواده استانداری،"محمد علی حضرتی‌ها" مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جمعی از اعضای فعال ادبی مراکز فرهنگی و هنری کانون، شاعران برگزیده استان، اهالی ادب و قلم استان و مربیان کانون حضور داشتند.
ارائه آثار ادبی اعضا ،مربیان و شاعران به‌نام استان با مضامین عاشورایی و ابراز ارادت به پیشگاه حضرت ابا عبدالله (ع)، نقد آثار وپرسش و پاسخ ازبرنامه های این مراسم بود.
در بخشی از این مراسم مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با قدردانی از دست اندرکاران این مراسم،آن را اقدامی ارزشمند و به یادماندنی دانست.وی با بیان خاطراتی که از همراهی کانون و کتاب‌هایش در کودکی و نوجوانی با خود داشت، توجه ویژه واحد آفرینش‎‌های ادبی کانون و اعضایش را به حوزه شعرآیینی،رویکردی اثرگذار و مثبت توصیف کرد.
حضرتی‌ها در ادامه  چند راهکار به مخاطبان نوجوان خود برای استفاده مناسب و امانت‌دارانه از کلام، اندیشه و آثار شاعران بزرگ ارائه کرد.وی هم چنین ، به کودکان و نوجوانان اهل قلم برای خلق آثار آیینی به‌ویژه در حوزه متن ادبی چند توصیه راهبردی کرد.
در پایان مراسم،یکی از مربیان کانون، 6تآوازی حسینی (ع) را به پیشگاه حضرت اباعبدالله (ع) تقدیم کرد.
گفتنی است این مراسم در راستای برگزاری نشست‌های ماهانه ادبی "نوغزل" به همت آفرینش‌های ادبی کانون استان قزوین برگزار شد.
نشست‌های ادبی نوغزل از سال 94،به همت آفرینش‌های ادبی کانون استان به صورت ماهانه برای ارتقای سطح آثار اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =