بازگشت هرداد در کانون زنجان نقد و بررسی شد

هم‌زمان با هفته کتاب و کتابخوانی اعضا و مربیان مرکز فرهنگی‌هنری شماره یک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان زنجان رمان «بازگشت هرداد» نوشته فریبا کلهر را نقد و بررسی کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این برنامه در قالب بیست و یکمین نشست انجمن «عصر یک کتاب» برگزار شد و در آن علاوه بر مربیان ادبی، مربیان فرهنگی مرکز نیز ضمن مطالعه کتاب در بحث و گفت‌وگو شرکت کردند.

بر اساس این گزارش شروع خوب، نثر روان و یک‌دست، توصیف‌های زیبا و جزءپردازی‌های دقیق و موشکافانه از جمله نکات قوتی بود که از سوی اعضای این انجمن بیان شد.

هم‌چنین اعضای انجمن شخصیت‌ جانان (پدر راوی) و خاله را قوی‌تر از شخصیت اصلی و استفاده نکردن از هیچ گونه لهجه، گویش و تکیه کلام خاصی در دیالوگ‌ها را با توجه به موقعیت زمانی و مکانی داستان که در کنار یکی از سواحل اتفاق افتاده از نقدهای وارد بر این رمان عنوان کردند.

رمان «بازگشت هرداد» ، قصه زندگی  دختری به اسم «ثمر» را روایت می‌کند که در یک دهکده ساحلی با پدرش زندگی می‌کند. ماجرای اصلی کتاب، از آن جایی شروع می‌شود که او می‌فهمد مادرش یک پری دریایی است و باید صاحبان دریا را از چنگال دیوها و هیولاها نجات بدهد.

اعضا و مربیان کانون در این نشست، استفاده از مفاهیم و روایت‌های بزرگ‌سالانه را با توجه به ماجراهای فانتزی و شخصیت‌های این رمان که برای گروه سنی نوجوان انتخاب شده‌اند، مناسب ندانستند.

منتقدان هم‌چنین روایت فانتزی و خیالی رمان «بازگشت هرداد» را بیشتر برای گروه سنی«د» مناسب و در مقایسه با آثار تخیلی خارجی و نمونه‌های موفق داخلی کم جذابیت‌تر عنوان کردند.

کتاب «بازگشت هُرداد» از مجموعه‌ رمان نوجوان امروز، برای گروه سنی «د» و «ه» از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =